۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85585073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ظرفیت تولید و فرآوری بذر در کردستان به ۴۸ هزار تن رسید

سنندج-ایرنا- ظرفیت تولید و فرآوری بذر در کردستان روز یکشنبه با افتتاح یک واحد تولیدی در سقز به ۴۸ هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا، سایت فرآوری و تولید بذر شرکت خوشه برکت باران شهرستان سقز یکی از پروژه هایی بود که روز یکشنبه در ۱۵۶مین سفر شهرستانی استاندار کردستان و هیات همراه به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم( چهارم تیر) تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه برای دومین سال متوالی است که در استان شاهد رشد تولید مستمر در تولید گندم هستیم، افزود: یکی از عوامل موثر در پایداری تولید هر محصول کشاورزی به ویژه گندم به بذر آن بر می گردد.

وی اضافه کرد: ظرفیت فرآوری و تولید بذر استان در اواخر دهه ۹۰، ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن بود که اکنون به ۴۸ هزار تن رسیده و به عبارتی بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از دیگر عوامل تاثیرگذار در رشد تولید و استمرار آن مبارزه با عوامل خسارتزا در زمان مناسب و به شیوه اصولی و افزایش درجه و ضریب مکانیزاسیون است.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ سایت شامل هفت سایت دولتی و هفت مورد خصوصی در استان به تولید بذر اصلاح شده می پردازد، بیان کرد: واحد تولید و فرآوری بذر سقز در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و زیربنای ۱۶ هزار مترمربع و با اشتغالزایی ۵۰ نفر احداث شده است.

وی ظرفیت این واحد تولیدی را ۱۲ هزار تن خواند و افزود: این واحد با ۴۵۰ میلیارد ریال آورده متقاضی به بهره برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha