۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبر: 85585193
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیریت موضوع کمبود معلم در آموزش و پرورش سمنان با ۲ راهبرد

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: جبران کمبود معلم به ویژه در رشته‌های فنی و کار و دانش این استان با به‌کارگیری نیروهای خرید خدمت و دعوت به کار نیروهای بازنشسته در دستور کار است.

سیدجمال وزیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در استان سمنان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ سر کلاس درس می‌روند که ممکن است کمبود معلم در دوره متوسطه و رشته‌های فنی وجود داشته باشد که این کمبود با راهبردهای درنظر گرفته رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساماندهی و سازماندهی نیروها و نقل و انتقال آن‌ها به طوری انجام شد که هیچ کلاس درسی روز اول مهر بدون معلم نماند.

مدیریت موضوع کمبود معلم در آموزش و پرورش سمنان با ۲ راهبرد

وی ادامه داد: یکهزار و ۲۱۸ مدرسه با هشت هزار معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پذیرای دانش آموزان استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: یکشنبه یکم مهرماه زنگ مهر، ایثار و نماز ویژه دانش‌آموزان تمام پایه‌ها در سراسر این استان نواخته می‌شود.

به گفته وی، جشن آغاز سال تحصیلی روز دوشنبه بیست و ششم شهریور، جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی روز سه‌شنبه بیست و هفتم شهریور، جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس‌اولی روز چهارشنبه بیست و هشتم شهریور و جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: طبق اعلام نتایج کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور، استان سمنان داوطلب کنکور تک رقمی نداشته و جمع‌بندی مربوط به رتبه‌های ۲ و سه رقمی نیز هنوز اعلام نشده است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مسوولان آموزش و پرورش حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار معلم در مهر امسال کمبود وجود دارد که البته آمار قطعی برای هر مقطع در اواخر شهریور مشخص می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha