جشنواره ملی «حیدربابای شهریار» درخور شان این شاعر پرآوازه برگزار شود

تبریز - ایرنا - فرماندار بستان آباد گفت: سومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار باید درخور شان و مقام این شاعر پرآوازه برگزار شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، «علیرضا توری» در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره ملی در سالن اجتماعات فرمانداری بستان آباد، افزود: استاد شهریار از نمادهای هویت ملی و مذهبی و جزو مفاخر و مشاهیر بنام ایران اسلامی است.

وی خواستار مشارکت همه ادارات و نهادهای شهرستان برای برگزاری هرچه با شکوه تر این جشنواره شد و اظهار کرد: تکریم مفاخر و مشاهیر باید با قدرت و عزم راسخ جمعی انجام شود تا ضمن صیانت از فرهنگ اصیل ایران اسلامی، موجبات انس و آشنایی نسل جوان با فرهنگ بومی ایران اسلامی شود.

دبیر سومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار نیز در این جلسه با ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در مورد جشنواره، گفت: برگزاری موفق ۲ دوره پیشین جشنواره حیدربابای شهریار فرصت مغتنمی برای فعالان عرصه ادبیات و هنر بود و امید است این دوره نیز با همراهی، انسجام و همدلی نهادهای استانی و شهرستانی به نحو احسن برگزار شود.

«پرستو حقی»، با قدردانی از پشتیبانی مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرمانداری بستان‌آباد، افزود: برنامه های این جشنواره بر اساس برنامه ریزی انجام شده در حال اجراست.

در این جلسه تقسیم کار بین ادارات متولی برگزاری جشنواره انجام و مقرر شد جشنواره ملی حیدربابای شهریار ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۳ شهریور امسال در محل زادگاه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب برگزار شود.

خانه پدری استاد شهریار همزمان با سومین جشنواره ملی «حیدربابای شهریار» بازگشایی می شود

به گزارش ایرنا، همزمان با سومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار، طرح بازسازی خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب با هدف معرفی آن به گردشگران به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی استان به پایان رسیده است و همزمان با سومین جشنواره ملی «حیدربابای شهریار» بازگشایی می شود.

خانه پدری استاد شهریار که در روستای خشکناب بخش تیکمه داش، شهرستان بستان آباد واقع شده است بر اثر گذشت زمان و عدم استفاده به صورت کامل تخریب شده بود.

طرح بازسازی این خانه تاریخی با الهام از ساختار، نقشه و روابط فضائی حاکم بر خانه های روستایی آماده و اجرا شده است.

همچنین در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار از نفرات برگزیده در رشته‌های سه‌گانه جشنواره شامل شعر، خوشنویسی و مقاله تجلیل می شود.

رونمایی از تندیس هایپررئال استاد شهریار، برپایی نمایشگاه های آثار هنری و صنایع دستی، برپایی غرفه های عرضه محصولات فرهنگی هنری و صنایع دستی و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان مطرح کشوری با حضور مهمانان ویژه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

سومین دوره جشنواره «حیدربابای شهریار» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، فرمانداری بستان آباد و با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و همراهی انجمن های ادبی و هنری و اصحاب فرهنگ و ادب، هنر و رسانه و با رویکرد هنر خلاق و متعهد، وحدت بخش و امید آفرین در راستای تعالی فرهنگ، هنر و ادبیات بومی و ملی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha