۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85585715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت اقامت بیش از پنج هزار زائر خراسان‌شمالی در مشهد فراهم شد

بجنورد-ایرنا- رییس شورای هیات های مذهبی خراسان شمالی گفت: ظرفیت اقامت پنج هزار و ۷۰۰ نفر از زائران پیاده این استان برای شرکت در آیین های عزادارای روزهای پایانی صفر در هیات جوادلائمه مشهد مقدس فراهم شد.

هادی مهرآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۸۰ کاروان پیاده از این استان برای شرکت در مراسم عزاداری وارد مشهد مقدس شدند و توسط این هیات اطعام دهی خواهند شد.

وی افزود: هیات های سواره استان در مکان هایی همچون حسینیه ها اسکان، اطعام و ساماندهی خواهند شد و مازاد آنان مکان هایی را با مخارج خودشون استیجاری می کنند تا در این آیین حضور داشته باشند.

پیش بینی ۵۰ هزار زائر خراسان شمالی در مشهد

رییس شورای هیات های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال ۵۰ هزار زائر در قالب کاروان های پیاده و سواره برای شرکت آیین های عزاداری روزهای پایانی صفر در مشهد مقدس حضور یابند.

وی ادامه داد: ۴۰ باب مسجد و ۴۰ هیات با حضور افرادی به صورت خودجوش از هفته گذشته در مسیر کاروان های پیاده خراسان شمالی آماده و پای کار بودند و به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خدمات لازم را ارائه دادند.

مهرآبادی تاکید کرد: ۱۲۰ نفر از اعضای هیات های مذهبی خراسان شمالی برای حضور در مراسم شرکت کردند و توسط هیات ابوالفضل عباس(ع) مشهد به مدت سه روز اطعام دهی می شوند.

اسکان مهمترین مشکل هیات های مذهبی

وی بیان کرد: مهم ترین مشکل هیات های مذهبی استان؛ اسکان و ایام و ذهاب است و باید این شرایط مدیریت شود.

رییس شورای هیات های مذهبی خراسان شمالی یادآور شد: جمعیت شرکت کننده استان خراسان شمالی در این مراسم ها بیشتر از سایر استان ها است و بهترین راهکار برای حل اینگونه مشکلات، راه اندازی خطوط ریلی برای جابجایی مسافران است.

به گزارش ایرنا، ۲۷۶ کاروان سواره و پیاده از این استان برای شرکت در آیین های عزاداری پایان ماه صفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha