امام جمعه کرمانشاه: پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه عالم بشریت است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) نه تنها اسوه همه مسلمانان جهان بلکه الگوی عالم بشریت است که در عالم هستی نمی توان نظیری برای وی پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری روز دوشنبه در اجتماع بزرگ دلسوختگان نبوی که به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: همه جوامع بشری باید شخصیت پیامبر (ص) را از جمله اخلاق، رفتار، منش، بزرگواری، رحمت، مهربانی، کرامت و بسیاری از خصایص دیگر ایشان را برای رسیدن به رستگاری دو عالم به خوبی شناخته و الگوی قرار دهند.

امام جمعه کرمانشاه: پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه عالم بشریت است

وی با بیان اینکه جامعه بشری امروز به چنین شخصیتی نیازمند است افزود: رفتار و اخلاق جامعه ما با آنچه که مدنظر پیامبر ما است فاصله زیادی دارد و دلیل آن عدم آشنایی با این شخصیت بزرگوار و برجسته عالم هستی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ کسی را در عالم نمی توان یافت که همچون پیامبر اسلام خود را به خدا نزدیک کرده باشد اضافه کرد: ایشان که رحمت العالمین بودند آن اندازه به پروردگار نزدیک شده بود که حتی نماز شب بر وی واجب بود.

حجت الاسلام غفوری یادآور شد: همه انسان ها در ابعاد مختلف زندگی خود برای سعادتمندی باید به دنبال اسوه و الگو های کاملی باشند که پیروی از بزرگان دین مانند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار بهترین نمونه برای این الگوهای زندگی هستند.

امام جمعه کرمانشاه: پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه عالم بشریت است

وی با اشاره به برخی فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت رسول اکرم (ص) افزود: ما مسلمانان باید به خود ببالیم که خداوند متعال ما را از تابعان و پیروان شخصیت والایی چون حضرت محمد {ص} قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت والای پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان اسوه حسنه و مکارم اخلاق یکی از ضروریت هایی است که باید در سطح گسترده برای جوانان تبیین و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی ویژگی های نیکو در وجود پیامبر جمع بود و مکارم و شخصیت والای اخلاقی پیامبر به حدی بود که هر انسانی را تحت تاثیر خود قرار می داد گفت: ایشان ساده زیست ترین انسان روی زمین و بخشنده ترین فردی بود که جهان به روی خود دیده است به طوری که برای خود هیچ نمی خواست ولی برای امتش همه چیز را می خواست.

به گزارش ایرنا، سوگواری، مداحی و قرائت زیارت نامه پیامبر اعظم (ص) از دیگر آیین های این مراسم معنوی بود که با حضور جمع کثیری از شیفتگان آن حضرت برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه: پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه عالم بشریت است

پیش از این مراسم جمع کثیری از مردم مومن و متدین کرمانشاه با به راه انداختن دسته های عزاداری از میدان آزادی به سمت مسجد جامع کرمانشاه به حرکت درآمده و با سینه زنی در سوگ رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به سوگواری پرداخته و عشق و ارادت خود را به خاندان وحی و نبوت وامت نشان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha