۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85592408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار زهرایی: قانون بسیج سازندگی نیازمند اصلاح است

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85592408
سردار زهرایی: قانون بسیج سازندگی نیازمند اصلاح است

بیرجند - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: قانون بسیج سازندگی نیاز به اصلاح دارد و در این زمینه از مجلس دوازدهم انتظار داریم با این اصلاحیه موافقت و آن را تصویب کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز سه‌شنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: تاکنون در کشور ۶٠ جهادگر شهید شناسایی شده اند و امیدواریم با تصویب اصلاحیه قانون بسیج سازندگی، تلاش شود که شهدای جهاد و خدمت در کشور گمنام نمانند.

وی با بیان اینکه رسانه و فضای مجازی نوک پیکان جنگ نرم قرار دارند اظهار کرد: به جریان‌های جهادی باید نگاه عملکردی و ولایی داشت نه نگاه سیاسی و منفعت طلبانه که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف گفت: در ۴۵ سال اخیر مردم نشان دادند که به مبانی انقلاب و اسلام وفادار هستند و هر جا نیاز به گروه‌های مردمی بوده مشارکت فعال داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش جهادگران در دوران کرونا، زلزله، سیل و حوادث متعدد ادامه داد: گروه‌های جهادی علاوه بر خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، انسان‌هایی همچون شهیدان حججی، بلباسی، عجمیان و علی‌وردی تربیت کردند که پرورش یافته اردوهای جهادی هستند.

سردار زهرایی با اشاره به ساماندهی جهادگران و گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی امروز در نظمی قرار گرفته‌ که کرامت و مطالبه گری آن زیر سوال نرفته و این نظم، حل مسئله است و جای خود را در انقلاب پیدا کرده و رویشی، جوان و پویا و دانش بنیان است.

وی از فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی سازمان یافته در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵٠٠ پروژه عام المنفعه و محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۳۰٠ هزار میلیارد ریال در کشور به بهره‌برداری رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: ۱۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به آب شرب بهداشتی نیاز دارند و در قالب طرح جهاد آبرسانی تاکنون به ۲ هزار و ۳۸ روستا آبرسانی شده است.

وی اجرای طرح آبخیز تا جالیز را از دیگر طرح‌های بسیج سازندگی در کشور ذکر کرد و گفت: این طرح مورد موافقت دولت قرار گرفت و تاکنون در خراسان جنوبی اقدامالت زیادی در این خصوص انجام شده است.

سردار زهرایی اضافه کرد: هر چند بودجه و اعتبارات مرسوم جوابگوی اجرای این طرح نیست اما اجرای آن طی چهار سال در دستور کار قرار دارد و در ۹ ماه گذشته ۷۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به اختصاص قیر رایگان برای مرمت و آسفالت معابر روستایی گفت: سال گذشته از محل قیر رایگان تنها هفت درصد به بسیج سازندگی اختصاص یافت که نسبت به دستگاه‌های اجرایی پایین بود اما عملکرد گروه‌های جهادی و سازندگی به گونه‌ای بود که انگار ما متولی توزیع قیر بودیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در این زمینه اولویت خود را جاده بین مزارع قرار دادیم و ۱٠ میلیون متر مربع آسفالت در یک سال گذشته انجام شد.

وی به اجرای پویش «بنای همدلی» اشاره کرد و گفت: در این پویش هشت هزار گروه جهادی اعلام آمادگی کردند و موفق به مرمت و بازسازی هشت تا ۱۰ هزار خانه مددجویان نهادهای حمایتی شدیم.

سردار زهرایی همچنین با اشاره به سومین اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت که فردا در شهرستان فردوس برگزار می‌شود، گفت: فردوس مبدا حرکت گروه‌های جهادی در کشور با حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ است و ۱۳ شهریور به نام «روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه این فعالیت‌ها یک عنصر مشترک و مقدس به نام "جهادگر" داشته است اظهار کرد: جنس جهادی با بیل و کلنگ دیده شده اما واقعیت این نیست بلکه افراد جهادی خود را در این عرصه شناخته و برای اینکه در این عرصه فعالیت کنند، تربیت و منظم شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha