۱۰ هزار مدرسه در کشور رنگ‌آمیزی و مرمت شد

بیرجند - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سه ماه گذشته در قالب طرح شهید عجمیان ۱۰ هزار مدرسه در سراسر کشور توسط گروه‌های جهادی رنگ‌آمیزی، مرمت و بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز سه‌شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: سازمان بسیج سازندگی سال ۱۳۷۹ در کشور راه‌اندازی شد و تعداد گروه‌های جهادی از ۴۹ گروه اکنون به ۶۲ هزار گروه با بیش از یک میلیون جوان رسیده است.

وی از راه‌اندازی پویش «بنای همدلی» در کشور خبر داد و گفت: در قالب این پویش نیز در سه ماه اخیر حدود ۱۰ هزار منزل مددجویان نهادهای حمایتی اعم از کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت هشت هزار گروه جهادی مرمت و بازسازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: اربعین امسال ۲ هزار گروه جهادی برای خدمت رسانی به زائران در این مراسم معنوی شرکت کردند همچنین برای نخستین بار در روزهای پایانی ماه صفر ۲۵۰ موکب جهادی در مشهد مقدس فعال و مشغول خدمات‌رسانی به زائران شدند.

وی گفت: سعی کرده‌ایم ظرفیت، نیروی انسانی و توان جوانان را در خدمت انقلاب و مبانی اسلامی بیاوریم.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار ۱۳ شهریور «روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در تقویم رسمی کشور ثبت شد افزود: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب جریان و حرکت‌های جهادی در کشور شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: جهاد سازندگی بی انصافانه در جهاد کشاورزی ادغام شد و بال و تفکر جهادی آن به محاق رفت، کسانی که منصفانه نظر می‌دهند معتقدند جهاد کشاورزی خیلی رنگ و بو و نگاه جهادی گذشته را ندارد.

مسئول سازمان جهاد سازندگی گفت: بعد از حرکت گروه‌های جهادی و مردمی به سمت مناطق محروم با تدبیر مقام معظم رهبری بسیج سازندگی سال ۱۳۷۹ تشکیل شد اما در یک دهه اخیر چون جریان جهادی رشد کمی و کیفی پیدا کرد مورد طمع سیاسیون واقع شد و برخی افراد می‌خواستند خود را پدرخوانده جریان‌های جهادی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه بسیج سازندگی صیانت از جریان جهادی است تا ولایی و پاک بماند اداممه داد: چند سال پیش که برای گرامیداشت روز فردوس به این شهرستان سفر کردیم متوجه شدیم در زلزله سال ۱۳۴۷ این منطقه رهبر معظم انقلاب با اینکه طلبه جوانی بودند به همراه دوستانشان به فردوس می‌آیند و دو ماه به مردم با عنوان گروه جهادی خدمت‌رسان، کمک کردند.

سردار زهرایی گفت: این جریان موجب شد با پیگیری‌های متعدد روز فردوس (۱۳ شهریور) را به عنوان مبدا جریان‌های جهادی در ایران نامگذاری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این روز ملی اضافه کرد: ۲ سال قبل در اولین اجلاسیه ملی جهادگران کتاب «دوباره فردوس» رونمایی شد و اکنون جلد دوم آن در حال تدوین است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت فردا - چهارشنبه ۲۱ شهریور - در فردوس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین «نشان فردوس» تعریف شده است و هر خیر، گروه جهادی، فرماندار یا شخص جهادی که دارای شاخص‌های جهادی مدنظر مقام معظم رهبری باشد در کشور شناسایی شده و در هفته بسیج این نشان ملی را دریافت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت به مناسبت ۱۳ شهریور سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در فردوس و مبدا حرکت‌های جهادی در کشور که روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی نامگذاری شده، فردا با حضور خانواده جهادگران آسمانی و مهمانان کشوری در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

مهدی هنری افزود: برنامه‌های مختلفی در این زمینه برنامه‌ریزی شده که با عنوان «از جهاد مقدس تا دفاع مقدس» ۱۰ شهریور آغاز شد و تا ۳۱ شهریور با محوریت فعالیت‌های جهادی در سطح استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: تعدادی پروژه‌ و طرح‌ شاخص نیز روز چهارشنبه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها با محوریت محرومیت زدایی آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha