۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85590462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مراسم روز فردوس با حضور مهمانان کشوری

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مراسم گرامیداشت روز فردوس، ۲۱ شهریور ماه و با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود که افتتاح تعدادی از پروژه‌های شاخص این شهرستان برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان فردوس در جمع خبرنگاران افزود: سفر امروز در ادامه برنامه‌های هفته دولت و با هدف گرامیداشت هفته فردوس و روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی (۱۳ شهریور) انجام شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان فردوس افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج پروژه افتتاح و یک مورد کلنگ زنی شد گفت: آغاز عملیات اجرایی مجتمع کارگاهی، خدماتی و رفاهی با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، اولین برنامه این سفر بود.

وی با اشاره به اشتغالزایی خوبی که این مجتمع به همراه خواهد داشت افزود: یک جایگاه سوخت، ۴۰ واحد خدماتی رفاهی و ۴۰۰ واحد کارگاهی صنوف آلاینده در این مجتمع احداث می‌شود.

قناعت با اشاره به افتتاح همزمان پروژه ارتقای سایت همراه ۴G چهار روستا در چاهنو گفت: اعتبار اجرای این پروژه‌ها ۷۳ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: در ادامه برنامه‌های امروز از کارخانه فرآوری مس سولفیدی فردوس که شهریور سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی کردیم، بازدید شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این کارخانه با جدیت در حال احداث است گفت: ماشین آلات فاز اول در حال نصب است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۲ تا سه ماه آینده این فاز شروع به کار می‌کند.

وی با اشاره به نقش این پروژه در اشتغال منطقه عنوان کرد: همچنین در این بازدید، دستورات لازم برای رفع دغدغه سرمایه گذار در زمینه تسهیلات و تامین برق صادر شد.

قناعت افزود: بهره برداری از مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی روستای خانکوک با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، افتتاح واحد تولیدی بستنی سنتی ایرانی با سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیارد ریال و واحد تولیدی مواد شوینده بهداشتی با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

وی گفت: پروژه فیبر نوری روستای حسین آباد هم با اعتبار ۶۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و حسین آباد اولین روستای استان است که به فیبر نوری منازل و کسب و کارها متصل شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پنج پروژه‌ای که در این سفر افتتاح و یک پروژه‌ای که کلنگ زنی شد، بیش از ۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان فردوس به همراه داشته است.

قناعت در این سفر ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای فردوس و جبل النور، از مصلی امام‌ خمینی (ره) محل برگزاری اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت نیز بازدید کرد.

۱۳ شهریور سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه زلزله‌زده فردوس برای کمک به مردم در سال ۱۳۴۷ که به عنوان اولین اردوی جهادی ایران یاد می‌شود، روز فردوس نام گرفته است.

این روز، سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در تقویم رسمی کشور ثبت شد و اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت ۲۱ شهریور ماه جاری در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha