خرید گندم تضمینی در فارس از مرز ۵۷۰هزارتن گذشت

شیراز- ایرنا - مدیر تعاون روستایی فارس گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان توسط شبکه تعاون روستایی از مرز ۵۷۰ هزار تن عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رشیدی سه‌شنبه در این باره به رسانه ها افزود: امسال خرید تضمینی گندم توسط یکصد مرکز شبکه تعاون روستایی استان در سطح ۳۷ شهرستان در حال انجام است و تاکنون بیش از ۵۷۰ هزار تن گندم در این مراکز به مباشرت از اداره کل غله و بازرگانی استان گندم خریداری شده است.

به گفته رشیدی شهرستان‌های اقلید با ۶۶ هزار تن، مرودشت با ۴۳هزار تن و فسا با ۳۶هزار تن بیشترین میزان خرید گندم را در سطح شبکه تعاون روستایی استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر تعاون روستایی فارس یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان در سال زراعی جاری بیش از یک ۹۰۰ هزار تن است که از این میزان، بیش از ۶۰ درصد خرید توسط شبکه تعاون روستایی فارس از کشاورزان تحویل گرفته شد.

طبق گفته متولیان کشاورزی در سال زراعی جاری ۴۳۴ هزار هکتار از مزارع استان فارس به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین در سراسر استان فارس کار برداشت گندم را بر عهده داشتند.

امسال همچنین حجم خرید گندم تولیدی در استان فارس هم از ۸۱۵ هزار تن عبور کرد و پیش‌بینی شد که تا پایان فصل برداشت بیش از یک میلیون تن گندم تولید و بیش از ۷۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید شود.

این میزان گندم تولیدی از ۱۹۳ هزار هکتار زمین‌های آبی و ۳۹ هزار هکتار اراضی دیم برداشت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha