۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85586520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت شهید امیرعبداللهیان از جبهه مقاومت در مسیر منافع ملی بود

سمنان - ایرنا - فرزند شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: حمایت پدر از جبهه مقاومت در مسیر تامین منافع ملی تعریف شده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در حاشیه آیین نامگذاری دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به نام دیپلمات شهید حسین امیرعبداللهیان از سلسله برنامه‌های «نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در استان سمنان افزود: تمام تلاش شهید امیرعبداللهیان تامین حداکثری منافع ملی بود که حمایت از جبهه مقامت نیز در مسیر تامین منافع کشور در برنامه پدر قرار داشت.

وی تاکید کرد: شهید امیرعبداللهیان برای ادای تکلیف در این مسیر شب و روز نمی شناخت.

حمایت شهید امیرعبداللهیان از فلسطین در مسیر منافع ملی بود

وی با اشاره به حمایت همیشگی شهید امیرعبداللهیان از جبهه مقامت، خاطرنشان کرد: کارنامه شهید نشان می‌دهد که همیشه حامی مقاومت بود و مساله فلسطین در راس مسایل کاری وی قرار داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که مسوولان فعلی دستگاه دیپلماسی نیز ادامه‌دهنده همین مسیر باشند.

فرزند شهید امیرعبداللهیان از مردم و مسوولان شهرستان دامغان و استان سمنان در گرامیداشت یاد و خاطره این شهید قدردانی کرد و گفت: مردم در این آیین سنگ تمام گذاشتند و از طرف خانواده شهید امیرعبدالهیان از همه قدردانی می‌کنم.

برنامه‌های امروز «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان

«اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی 9 سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی نیز امشب با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha