روح و آینده اسرائیل در خطر است/ لایحه تغییرات قضائی، اولویت امروز ما نیست

تهران-ایرنا- رئیس رژیم صهیونیستی به کابینه حاکم درباره به خطر افتادن موجودیت این رژیم، با طرح دوباره لایحه جنجالی تغییرات قضائی هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «اسحاق هرتزوگ»در نشستی با انجمن وکلای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: روح و آینده اسرائیل در خطر است.

وی با اشاره به تاثیر منفی لایحه تغییرات قضائی مطرح شده توسط کابینه «بنیامین نتانیاهو»، پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در هفت اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، گفت: چیزی که قدرت و مقاومت ما را (در مقابل مقاومت فلسطین) تضعیف کرد، دوباره مطرح شده است.

این مقام صهیونیست خطاب به «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو که لایحه جنجالی تغییرات قضائی را دوباره مطرح کرده است، افزود: همه چیز از همین (لایحه) شروع شد و من درباره خطر بازگشت به آن هشدار می دهم.

هرتزوگ با اشاره به آوارگی صدها هزار صهیونیست و آزاد نشدن اسرای رژیم اسرائیل، خطاب به نتانیاهو و اعضای کابینه وی گفت: آیا (لایحه تغییرات قضائی)، اولویت امروز ماست؟

وی با اشاره به تاثیرات وحشتناک عملیات طوفان الاقصی بر اقتصاد و امنیت رژیم اشغالگر، خطاب به راست‌گرایان این رژیم گفت: بگذارید کمی وضعیت بهبود یابد تا بعد در این باره، گفت‌وگو کنیم.

این مقام صهیونیست، روز دوشنبه نیز در نشستی با خانواده های اسرای صهیونیست، نجات اسرا را اولویت اول رژیم اسرائیل اعلام کرده بود.

به گزارش ایرنا،لایحه تغییرات قضائی که از سوی کابینه نتانیاهو در سال ۲۰۲۳ مطرح شد، دنبال محدود کردن اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی در بررسی پرونده های قضائی و انتصاب قضات است.

در صورت تصویب لایحه تغییرات قضائی، کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی خواهد توانست احکام صادر شده از سوی دیوان عالی را لغو کند.

این لایحه به کابینه و کنست این فرصت را می دهد که بر نحوه تعیین قضات دیوان عالی، تاثیر بگذارند. منتقدان لایحه تغییرات قضائی معتقدند که این لایحه مخالف اصل تفکیک قوا در رژیم صهونیستی است و استقلال دستگاه قضائی را از بین می برد.

از سوی دیگر، دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر معتقدند که کابینه نتانیاهو با مطرح کردن لایحه تغییرات قضائی موجب تشدید اختلافات بین سران این رژیم و در نتیجه تضعیف آن شده است. آنها معتقدند که اگر این موضوع از سوی نتانیاهو مطرح نشده بود، مقاومت فلسطین جرات نمی کرد عملیات طوفان الاقصی را اجرایی کند.

کارشناسان مسائل غرب آسیا نیز بر این باور هستند که ارائه لایحه تغییرات قضائی و تداوم جنگ غزه همگی تامین کننده امیال سیاسی شخص نتانیاهو هستند و وی از این طریق قصد دارد تا حیات سیاسی خود را تداوم بخشیده و از محاکمه قضائی فرار کند.

عملیات طوفان الاقصی شکاف ها بین سران رژیم صهیونیستی را تشدید کرد و امید به آینده را در بین اشغالگران از بین برده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha