۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85563851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پلیس فتا بوشهر: اخاذی در فضای مجازی بوشهر کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- رییس پلیس فتای استان بوشهر گفت: تهدیدها و اخاذی‌ها در فضای مجازی استان بوشهر ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، «سرهنگ مهدی قاسمی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳۰ درصدی جرایم سایبری در فضای مجازی استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت.

وی افزود: این موضوع نشان می دهد که فضای مجازی به عنوان جولانگاهی برای کلاهبرداری به شمار می رود و مردم نباید به لینک‌هایی ناشناس تحت هر عنوانی اعتماد کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر تصریح کرد: هر زمان که یک بحثی در کشور مطرح می شود شاهد حضور این نوع لینک های جعلی به نام سازمان های دولتی اما سرشماره های شخصی هستیم.

قاسمی ادامه داد: به عنوان مثال به محض این که یارانه پرداخت می شود و یا دولت اعلام استخدام می کند، شاهد ارسال پیامک هایی جعلی به افراد هستیم که منشایی برای خالی کردن حساب بانکی افراد است.

بیشتر بخوانید

شایع‌ترین شگردهای کلاهبرداری سایبری در استان بوشهر

کلاهبرداری تحت عنوان «بسته معیشتی رییس جمهور منتخب» در بوشهر

کاهش ۱۳ درصدی سرقت‌ها در بوشهر / رتبه ۲۷ استان در نزاع‌های دسته‌جمعی

وی عنوان کرد: نقش رسانه های استان برای تنویر افکار عمومی و نشان دادن شگردهای کلاهبرداران فضای مجازی مشهود و سعی ما این است که از طریق رسانه ها، مردم را نسبت به این نوع جرایم و تخلفات در فضای مجازی آگاه‌تر سازیم.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر تاکید کرد: ادارات دولتی اگر بخواهند پیامی نیز ارسال کنند از سرشناسه های ملی به جای شماره های شخصی استفاده می کنند.

قاسمی گفت: عمده فعالیت فتا بر موضوع اطلاع رسانی از شیوه های مختلف کلاهبرداری در فضای مجازی و پیگیری جرائم اینترنتی و برخورد با آنها در بستر قانون استوار است.

وی در خصوص عملکرد پلیس فتا در سال جاری بیان کرد: این واحد موفق به کشف ۹۷ درصد از جرایم سایبری و انهدام ۱۳ باند سازمان‌یافته مرتبط با انتشار تصاویر مبتذل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha