۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85607130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیدکننده محتوای مبتذل در بوشهر دستگیر شد

۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85607130
تولیدکننده محتوای مبتذل در بوشهر دستگیر شد

بوشهر_ایرنا_ رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرمی که با استفاده از نوعی تکنیک نرم افزاری هوش مصنوعی اقدام به تولید محتواهای مبتذل و مستهجن می‌کرد در این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فرد محتواهای غیراخلاقی را به صورت گسترده در صفحه‌های اینستاگرامی با هویت‌های غیرواقعی منتشر کرده است.

وی بیان کرد: در پایش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا استان با هدف تقویت سالم‌سازی فضای مجازی، مشخص شد چندین صفحه اینستاگرامی با هویت‌هایی نظیر مادر، دختر و پسر اقدام به انتشار ویدیوها و تصاویر متعدد مبتذل و نیمه برهنه بصورت گسترده داشته خود را اهل و ساکن یکی از شهرستانهای بوشهر معرفی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: در بررسی‌های فنی و بهره‌گیری از آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا، مشخص شد که تمامی محتواهای غیراخلاقی انتشار یافته توسط این صفحه‌ها با استفاده از تکنیک نرم افزاری جعل عمیق و بخشی از هوش مصنوعی با ترکیب تصاویر و محتواهای متفاوت تولید شده و ظن غیر واقعی بودن هویت ادعایی ادمین صفحات اینستاگرامی نیز تقویت شد.

قاسمی ادامه داد: در پی جویی تخصصی شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا، محرز شد که تمامی صفحات مجرمانه انتشار دهنده این محتواهای جعلی، توسط یک نفر مدیریت می‌شود.

وی افزود: در ادامه هویت و آدرس نامبرده استخراج و با هماهنگی قضایی، فرد مجرم که مردی میانسال بوده طی یک عملیات غافلگیرانه در محل سکونتش در شهر بوشهر دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در اعترافاتش، هدف خود از ارتکاب این جرائم را جذب دنبال کننده و درآمدزایی کاذب اعلام داشته است.

وی عنوان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که مواظب این ترفندهای مجرمین در تولید محتواهای دروغین باشند و فریب آنها را نخورند چون ممکن است در تولید اخبارجعلی یا انواع کلاهبرداری از این تکنیک‌های نرم افزاری هوش مصنوعی استفاده کنند.

قاسمی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir ، موضوعات را به کارشناسان پلیس گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha