۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85587202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در رشت میزبان عزادارن امام رئوف

رشت- ایرنا- عاشقان ولایت امروز همزمان با سالروز شهادت هشتمین خورشید ولایت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) با اجتماع در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام مهربانی ها در رثای این امام همام سوگواری کردند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در گیلان در اجتماع عزاداران شمس الشموس در حرم خواهر امام (س)، خادمی امام رضا (ع) را توفیق و نعمت دانست و گفت: این خدمت افتخار و موهبتی است که نصیب و قسمت افرادی می شود که از درون به زیور حسن اخلاق آراسته اند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به فضائل اخلاقی و رافت و مهربانی امام هشتم شیعیان گفت: در زندگی هیچ چیز گواراتر و آرام‌بخش تر از اخلاق فاضله نیست.

وی اضافه کرد: در جامعه افراد بسیاری به لحاظ مادی و امکانات زندگی در رفاه کامل هستند اما به دلیل آنکه نتوانسته‌اند ارتباط معنوی قوی با خداوند برقرار کنند آرامش و آسایش روحی و روانی را تجربه نمی کنند، حسن خلق اصلی محوری در باطن انسانها و ارتباط معنوی آنها با خداست.

وی تاکید کرد: حسن خلق در کلاس های درس و با آموزش های خصوصی بدست نمی آید بلکه به گفته امام رافت و مهربانی با اخلاق مداری بدست می آید؛ خداوند در زندگی انسان اخلاق مدار آرامش و آسایش را تزریق می کند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس رضوی گیلان نیز در این مراسم گفت: بیش از ۲ هزار خادم رضوی در این استان به فعالیت های مذهبی و خیرخواهانه مشغولند و در سالهای اخیر با کمک خیرین ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی جمع آوری شده و هزینه شده است.

جواد شفیعی ثابت ادامه داد: اعزام بیش از هزار زائر اولی برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و توزیع ۸۰ هزار پرس غذای گرم اهدائی از حرم رضوی در مراسم مختلف مذهبی استان از دیگر فعالیت های کانون های خدمت رضوی آستان قدس در استان گیلان است.

در این مراسم عزاداران در حرم خواهر امام رضا (ع) در سوگ این امام همام بر سر و سینه زدند و عزاداری کردند و ارادت خود را به هشتمین خورشید ولایت اعلام کردند.

حضرت امام موسی کاظم علیه السلام دارای چهار دختر به نام های فاطمه کبری، فاطمه وسطی، فاطمه صغری و فاطمه اخری بوده که بقعه متبرکه فاطمه اخری در شهر رشت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha