۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶
کد خبر: 85587299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرنگی کار سنگین وزن  شیرازی  چگونه نشان نقره جوانان جهان گرفت؟
فتحی نایب قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان

شیراز-ایرنا-  ابوالفضل فتحی تزنگی کشتی گیر شیرازی  وزن ۱۳۰ کیلو گرم در حالی که شایستگی کسب مدال طلا را داشت به نشان نقره بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فتحی که مدال طلای جوانان آسیا را در کارنامه دارد و نخستین حضور خود در مسابقات جهانی تجربه می کرد شامگاه سه شنبه در فینال وزن ۱۳۰ کیلو گرم مغلوب لازلو دارا باس مجارستانی شد و نشان ارزشمند نقره را بر گردن آویخت.

ابوالفضل چگونه در جهان نقره ای شد؟

این کشتی گیر شیرازی در این رقابت ها که هم اینک در اسپانیا در حال برگزاری است پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر ساماگان اورمونوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نیمه نهایی شد.

فتحی در مرحله یک چهارم با نتیجه ۹ بر پنج مقابل مازایم مردانوف از آذربایجان به برتری دست یافت و به دیدار نیمه نهایی رفت و در این مرحله مرحله با نتیجه ۲ بر یک آرامایس هاروتونیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی فینال شد.

این کشتی گیر سنگین وزن در دیدار فینال مقابل لازلو داراباس از مجارستان با نتیجه پنج برسه شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

فرنگی کار سنگین وزن  شیرازی  چگونه نشان نقره جوانان جهان گرفت؟
فتحی نشان نقره جهان به دست آورد

سه کشتی گیر از فارس در مسابقات جهانی شرکت دارند

علاوه بر فتحی که با دست پر مسابقات جهانی را پشت سر گذاشت، محمد ارجمند که نشان برنز جوانان آسیا در وزن ۸۲ کیلو گرم در کارنامه دارد ومحمد مهدی غلامپور در ۶۰ کیلو گرم سه کشتی گیر فارس در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان هستند.

کشتی گیران ایران در پنج وزن نخست این پیکارها ۲ نشان طلا یک نقره و ۲ برنر کسب کردند.

غلامپور به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

رقابت های پنج وزن دوم این مسابقات از امروز چهارشنبه آغاز شده است طی آن در وزن ۶۰ کیلوگرم محمدمهدی غلامپور نماینده استان فارس پس از استراحت در دور اول، در دور با نتیجه پنج بر یک تورال احمداف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در این مرحله هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دومینیک پارتیکا از لهستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت تا شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشد.

فرنگی کار سنگین وزن  شیرازی  چگونه نشان نقره جوانان جهان گرفت؟
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران

ارجمند از دور مسابقات حذف شد

همچنین در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمد ارجمند دیگر کشتی گیر شرکت کننده از استان فارس در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مارس اولو از قرقیزستان را شکست داد اما در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر چهار مغلوب اسماعیل رضایف از آذربایجان شد و با توجه به شکست حریفش، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش ایرنا رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان که از دوشنبه ۱۲ شهر یور ماه در شهر پونته‌وردا در کشور اسپانیا آغاز شده بود فردا پنجشنبه پایان می یابد و سپس جمعه ۱۶ شهریورماه رقابت های کشتی آزاد آغاز می شود.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با ۱۰ کشتی گیر و در ۱۰ وزن در این پیکارها شرکت دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اردن با کسب سه طلا، ۲ نقره و یک برنز و ۱۶۲ امتیاز برای چهارمین سال متوالی قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha