خط دوم گازرسانی به اردبیل نیاز ۳۰ سال استان را تامین می‌کند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: خط دوم انتقال گاز به این استان موسوم به چلوند - اردبیل، تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد و انرژی مورد نیاز استان تا ۳۰ سال آینده را تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سید سعید سید متین روز پنجشنبه در بازدید از عملیات لوله گذاری خط انتقال گاز چلوند - اردبیل اظهار کرد: این پروژه در چهار مرحله چلوند(گیلان) تا اردبیل، نیروگاه اردبیل تا شهرستان گرمی، پارس‌آباد تا گلخانه و گلخانه تا اصاندوز در حال اجراست و فاز نیروگاه تا گرمی تکمیل شده است.

وی افزود: ارزش اولیه این طرح ملی ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده و بی شک در زمان پایان عملیات وتکمیل، ارزش تمام شده آن بیشتر از رقم یاد شده خواهد بود و با بهره برداری از خط دوم انتقال گاز، نیاز واحدهای صنعتی و بخصوص گلخانه های بزرگ در شمال استان به گاز مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: از زمان احداث خط نخست انتقال گاز به استان اردبیل حدود ۴۰ سال سپری می شود و با توجه به حجم ساخت و سازها و توسعه همه جانبه استان، نیاز به خط دوم انتقال گاز به شدت احساس می شد و این پروژه در پایداری شبکه توزیع گاز استان نیز بسیار موثیر خواهد بود.

سید متین همچنین از اتخاذ تمهیدات و مقدمات لازم و آمادگی برای فصل زمستان خبر داد و گفت: در این راستا در هفته قبل از تاسیسات گز مشگین شهر بازدید شد و مشکلی در تامین و توزیع گاز در سطح استان مشهود نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآور شد: هم اینک حجم ورودی گاز به استان از خط نخست انتقال گاز ۱۲ میلیون متر مکعب است که با تکمیل و بهره برداری از دومین خط انتقال گاز به ۲۵ میلیون متر مکعب خواهد رسید و این امر، زمینه ساز تحولی بزرگ در تامین انرژی استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا مجموع مشترکان گاز در استان اردبیل در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و غیره بیش از ۵۵۵ هزار و ۶۶۲ مشترک و شمار مشترکان صنعتی مستقل و بزرگ یک هزار و ۸۰۵ مشترک است و یکی از بزرگترین گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال استان اردبیل در حال تکمیل است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha