رفع مشکل پلاتو برای هنرمندان تئاتر اصفهان در دستور کار قرار دارد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رفع دغدغه هنرمندان تئاتر اصفهان که برای تمرین‌ نمایش‌ها پلاتو ندارند، در دستور کار ما قرار دارد.

سید مهدی سیدین نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هنرمندان تئاتر در اصفهان و شهرستان‌های استان برای تمرین نمایش‌ها به شدت مشکل نبود پلاتو دارند و این موضوع از مهمترین دغدغه‌های آن‌هاست که می کوشیم برای رفع این مشکل پلاتوهایی را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در نجف آباد هیچ پلاتویی برای تمرین نمایش نیست و این مشکل برای شهری با جمعیت و ظرفیت هنری نجف‌آباد بسیار بد است که باید در صدد رفع آن باشیم.

سیدین نیا گفت: ظرفیت های خوبی در اصفهان داریم که اگر به آن‌ها توجه شود، می تواند تا زمان ساخت پروژه « شهر هنر»، مرهمی برای مشکلات و پاسخگوی بخشی از تقاضاها باشد.

شهر هنر یک کلان طرح است که در آن استودیوهای بزرگ، کارگاه‌های صنایع دستی، موزه و نمایشگاه دیده شده است.

وی تصریح کرد: با مجموعه‌های مختلف در اصفهان صحبت کرده ایم تا از ظرفیت‌ها برای حل این مشکل استفاده کنیم.

سیدین نیا افزود: یکی از ظرفیت‌های موجود، «مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان» است که باید با برنامه ریزی بهتر و سرمایه گذاری بیشتر به یک پردیس هنری تبدیل شود تا بتواند برای اجرای نمایش‌ها، سالن های متعدد داشته باشد.

وی اضافه کرد: این مجموعه بیش از هشت هزار مترمربع زیربنا دارد و متاسفانه آن طور که باید، از ظرفیت‌های آن استفاده نمی شود.

مجموعه فرهنگی و هنری فرشچیان در خیابان توحید شمالی اصفهان قرار دارد و در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۴۰ گروه نمایشی ثبت شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha