طلا و نقره رهاورد سفر کشتی گیران جوان فارس در مسابقات جهانی اسپانیا+ فیلم
غلامپور دارنده نشان طلای جوانان جهان

شیراز-ایرنا- تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در حالی در مسابقات جهانی اسپانیا از عنوان قهرمانیش دفاع کرد که سه کشتی گیر از فارس حضور داشتند و توانستند یک نشان طلا و یک نقره را برای کشورمان و استان فارس به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرنگارایرنا،‌ محمد مهدی غلامپور،‌ ابوالفضل فتحی تزنگی و محمد ارجمند سه کشتی استان فارس بودند که در این پیکارها به روی تشک رفتند.

موفقیت کشتی فارس از پایه تا بزرگسال، تیرشان به سنگ خورد

حدود سه سال است که کشتی استان فارس با وجود چالش ها و کمبود زیر ساخت ها موفقیت های زیادی کسب کرده است و برخی هم که دستشان از کشتی فارس کوتاه شده به کمک بوقچی های خود در شبکه های اجتماعی می کوشند تا این موفقیت را لوث کنند و به دنبال سهم خواهی بودند که تیرشان به سنگ خورد و قطار کشتی فارس به حرکت خود با هوشیاری ادامه داد و نتایجی که به دست آمده گویای واقعیت هاست و مهم نیست که عده ای ناراحت باشند.

کشتی گیران فارس در این سال ها از نونهالان تا بزرگسالان گرفته در مسابقات جهانی و آسیایی مدال کسب کرده اند و در کشور هم حرف اول را می زنند چرا که کشتی فرنگی ریشه در تاریخ ورزش فارس و کشور دارد.

غلامپور در نخستین تجربه جهانی چگونه طلایی شد؟

محمد مهدی غلامپور که ۲۰ سال سن دارد با وجود اینکه مرداد ماه سال جاری(۱۴۰۳) در رقابت های جوانان آسیا که در تایلند برگزار شده بود از دور مسابقات حذف شد اما این کشتی گیرشایسته ناامید نشد و با تمرینات مسمتر گام به مسابقات جهانی اسپانیا گذاشت و در نخستین تجربه جهانی خود مدال خوشرنگ طلا را برگردن آویخت تا با خاطره خوش رده جوانان را پشت سر بگذارد.

او که در وزن ۶۰ کیلوگرم در مسابقات جهانی به روی تشک رفت،‌پس از استراحت در دور نخست،‌ دردور دوم با نتیجه پنج بر یک از تورال احمداف از آذربایجان گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

مبارزه سخت غلامپور با کشتی گیر روسی

غلامپور در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر دومینیک پارتیکا از لهستان را شکست داد و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت و مدالش را قطعی کرد.

این کشتی گیر شیرازی درمرحله نیمه نهایی در یک کشتی سخت و نزدیک با نتیجه ۹ بر هشت پاپیک جوادیان کشتی گیر روسیه را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رفت و در دیدارپایانی هم با نتیجه ۹ بر صفر و با اقتدار سروت آنجی از ترکیه را شکست داد و در جهان طلایی شد.

طلا و نقره رهاورد سفر کشتی گیران جوان فارس در مسابقات جهانی اسپانیا+ فیلم
غلامپور با پیراهن سورمه ای

حضور درالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس، حمایت مسئولان

غلامپور پس از پشت سر گذاشتن رده جوانان به رده امیدها و بزرگسالان می رود و فدراسیون کشتی بسیارامیدوار است که این کشتی گیر شیرازی را برای مسابقات المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس و کسب مدال آماده کند، به نظر می رسد مسئولان استان فارس باید از این جوان طلایی و دیگر کشتی گیران مدال آور حمایت کنند تا در المپیک آینده نمایندگانی از فارس در این مسابقات مهم داشته باشیم، چرا که فارس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هیچ نماینده ای حتی در کشتی فرنگی نداشت.

فتحی یک سال فرصت دارد تا مدال نقره جهانیش را به طلا تبدیل کند،نگاه به المپیک

اما ابوالفضل فتحی تزنگی دیگر کشتی گیر ۱۳۰ کیلوگرمی استان فارس است که هم اینک ۱۹ سال دارد و در سال ۲۰۲۵ هم می تواند در مسابقات جهانی رده جوانان شرکت کند و این فرصت را دارد تا مدال نقره ۲۰۲۴ اسپانیا را در سال بعد تبدیل به طلا کند و با خاطره ای خوش رده جوانان را پشت سر بگذارد.

فتحی که از پدیده های سنگین وزن ایران است قطعا نگاهش به المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس است چرا که به خوبی از ارزش های مدال المپیک آگاه است برای همین هم باید قانع به مدال طلا و نقره جهانی نباشد و برای المپیک و رفتن روی سکو تمرینات سخت خود را دنبال کند و دچار غرور نشود.

طلا و نقره رهاورد سفر کشتی گیران جوان فارس در مسابقات جهانی اسپانیا+ فیلم
ابوالفضل فتحی تزنگی نایب قهرمان جهان

ارجمند دستش از مدال جهانی جوانان کوتاه ماند

محمد ارجمند دیگر کشتی گیر شرکت کننده از فارس درمسابقات جهانی بود که ۲۰ سال سن دارد،‌ او که با نشان برنز جوانان آسیا قدم به اسپانیا گذاشت نتوانست مقامی کسب کند و باید در رده های امید و بزرگسالان به مبارزه بپردازد.

ارجمند در وزن ۸۲ کیلو گرم در اسپانیا با یک شکست و یک پیروزی کارش را در رده جوانان به پایان رساند.

طلا و نقره رهاورد سفر کشتی گیران جوان فارس در مسابقات جهانی اسپانیا+ فیلم
محمد ارجمند دستش از مدال جهانی کوتاه ماند

پنجمین قهرمانی متوالی تیم ملی جوانان در جهان

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران دراسپانیا با کسب چهارمدال طلا یک نقره و یک برنز برای پنجمین سال متوالی با حمید باوفا بعنوان سرمربی قهرمان جهان شد و محمدعلی چمیانی از فارس هم در کادر فنی تیم ملی حضور داشت.

طلا و نقره رهاورد سفر کشتی گیران جوان فارس در مسابقات جهانی اسپانیا+ فیلم
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان قهرمان جهان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha