۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85588865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ طرح بخش تعاون در خراسان جنوبی آماده افتتاح است

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85588865
۱۳ طرح بخش تعاون در خراسان جنوبی آماده افتتاح است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۱۳ طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته تعاون در این استان آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا اشرفی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریور) اظهار کرد: یک طرح بخش تعاون در مرز ماهیرود استان در سطح ملی است که با حضور ویدئوکنفراسی معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از پیش‌بینی ۹۰ برنامه به مناسبت هفته تعاون در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان در هفته جاری برگزار می‌شود و در این جشنواره ۲۹۲ تعاونی شرکت کردند که نسبت به سال قبل شرکت تعاونی‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شعار هفته‌ تعاون امسال "تعاون، تبلور مشارکت مردمی" است ادامه داد: همچنین ۱۰ اتحادیه و شرکت تعاونی برتر برای انتخاب به کمیته ملی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: ۶۵۸ تعاونی فعال با هشت هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی در استان داریم که حدود ۱۰۰ تعاونی توسط بانوان مدیریت می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه ۹ اتحادیه با ۱۰۶ نفر شاغل در خراسان جنوبی فعال است گفت: تعاونی‌های استان سال گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ میلیون دلار و در پنج ماه گذشته هشت میلیون و ۸۰۰ دلار صادرات داشتند.

وی بیان کرد: تعاونی‌های خراسان جنوبی سال گذشته در ۱۴ نمایشگاه حضور اثرگذاری داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از شکل‌گیری ۱۵ تعاونی جدید طی پنج ماه گذشته در استان نیز خبر داد و گفت: ۲۵ طرح در یک سال گذشته با مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال به بانک توسعه تعاون معرفی شد همچنین سهم تعاونی‌های استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه حدود ۸۸۰ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: سال گذشته رتبه دوم کشوری در تحقق صادرات تعاونی‌ها، رتبه عالی در تحقق دستورالعمل‌های کمیته رفع موانع تعاونی‌ها و رتبه عالی در ارزیابی از تعاونی‌ها را کسب کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha