صدور بیش از یک میلیون جریمه برای باربری‌های پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت اعلام کرد: طی پنج ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار برگ جریمه برای انواع وسیله نقلیه که اقدام به باربری می کنند، صادر شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شریفی روز شنبه در گفت و گویی افزود: بیشترین آمار اعمال قانون در این مدت را کامیون‌ها با ۴۸۵ هزار برگ جریمه به خود اختصاص داده‌اند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت ادامه داد: منظور از کامیون‌ها وسایل نقلیه باربری با ۶ تُن وزن است و رانندگان کامیونت‌ها هم در پنج ماهه امسال بیش از ۱۵۱ هزار بار اعمال قانون شده اند.

به گفته سرهنگ شریفی، وانت بارها هم ۴۷۴ هزار بار ثبت تخلف و جریمه شده‌اند که در مجموع خودروهای سنگین باربری و نه مسافربری، یک میلیون و ۱۱۰ هزار بار اعمال قانون شده اند.

وی افزود: حمل بار غیرمتعارف توسط خودروهای شخصی ممنوع است ولی بعضا مشاهده می‌شود که رانندگان کمی اقدام به این نوع تخلف می‌کنند که این کار بسیار خطرناکی است و از چشم پلیس دور نمی‌ماند.

سرهنگ شریفی گفت: البته در همین خصوص در پنج ماهه سال جاری در شهر تهران بیش از چهار هزار فقره اعمال قانون برای خودروهای غیر باربری صادر شده است.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه اخیر نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی و متاسفانه ۱۷۶ نفر مجروح و ۱۶ نیز در این تصادفات جان خود را از دست داده که کامیون در این تصادفات اعلامی دخیل بوده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: تصادفات کامیونت‌ها در چهار ماهه سال جاری حدود یک هزار و هشت فقره تصادف جرحی داشته اند که متاسفانه در همین بازه زمانی پنج نفر جان باختند که کامیونت ها در آن دخیل بوده اند و در خصوص وانت بارها نیز در این مدت ۶ نفر فوتی و نزدیک به ۴ هزار نفر مصدوم شده اند.

سرهنگ شریفی همچنین گفت: علت اصلی تصادفات رانندگان کامیون و باربری ها، عدم توجه به جلو آنها در حین تردد است و موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروهای باربری است که توجه آنها در حین رانندگی پرت می شود.

وی ادامه داد: همچنین وقتی راننده بارهای حجیم و غیر قابل کنترل می‌زند یک سری موضوعات حین رانندگی دیگر دست راننده نیست و قوانین فیزیک برای کامیون و راننده تصمیم می‌گیرد و هر چه بار سنگین‌تر باشد کنترل وسیله نقلیه نیز به مراتب سخت‌تر می شود.

سرهنگ شریفی عنوان کرد: همچنین تغییر مسیر ناگهانی نیز رتبه سوم در علل حوادث رانندگی خودروهای سنگین را دارد چرا که برخی از رانندگان آشنایی کافی و لازم را به معابر ورودی و خروجی شهر ها مانند تهران را ندارند و وقتی که می خواهند راه خود را اصلاح کنند مجبور به تغییر مسیر ناگهانی می شوند که باعث بروز تصادفات بسیاری در معابر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha