۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85591227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چه عواملی باعث واژگونی خودروها در معابر می‌شود

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85591227
چه عواملی باعث واژگونی خودروها در معابر می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: کندگی و اختلاف سطح در راه یکی از دلایل اصلی واژگونی خودروها است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مصطفی زینی وند روز دوشنبه در گفت وگویی با اشاره به عوامل موثر در واژگونی‌ وسایل نقلیه در معابر اظهار کرد: یکی از علل بروز و دخیل در تصادفات، می‌تواند نقص در راه باشد که مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به کندگی سطح راه و اختلاف در شانه راه اشاره داشت که اگر وجود داشته باشد قطعا راننده نمی‌تواند به موقع عکس العمل مناسبی را از خود نشان داده و چون در خروج از راه تاثیر دارد منجر به واژگونی می‌گردد.

چه عواملی باعث واژگونی خودروها در معابر می‌شود

سرهنگ زینی وند افزود: ایجاد سرعت گیر و سرعت کاههای غیر استاندارد که به عنوان یکی از تکنیک‌های آرام سازی ترددها به کار برده می‌شود نیز باید طبق قواعد و دستور العمل‌های خود بکارگیری گردد که اگر رعایت نشود و یا اگر به صورت غیر استاندارد در سطح راه‌ها اجرا شود، می‌تواند خود عامل تصادفات و کاهش ایمنی شود، که می‌بایست از قبل از نصب این سرعت کاه‌ها با نصب علایم و تابلوها رانندگان را از وجود آن مطلع کنند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: نبود و یا نقص روشنایی نیز یکی از مواردی است که به عنوان نقص راه طلقی می‌گردد در جاهایی که ما نقص راه داریم یکی از این موضوعات می‌تواند نقص سیستم روشنایی باشد.

وی یادآور شد: عدم ایمن سازی به هنگام عملیات اجرایی در سطح راه نیز یکی دیگر از این موارد است؛ فعالیت‌های عمرانی که در سطح راه وجود دارد چنانچه به موقع ایمن سازی نشود و تابلوها در محل به موقع نصب نگردد می‌تواند یکی از موارد نقص راه باشد.

چه عواملی باعث واژگونی خودروها در معابر می‌شود

نبود گاردریل غیر استاندارد بهتر از بودنش است

سرهنگ زینی وند ادامه داد: حفاظ‌هایی است که در حاشیه و میانه معابر به عنوان حفاظ ایمنی استفاده می‌شود بدین منظور است که اگر خودرویی از مسیر و راه خود منحرف شد بتواند آن را به مسیر و راه اصلی خود با کمترین خسارت باز گرداند.

وی تاکید کرد: ولی اگر این حفاظ‌ها غیر استاندارد باشند و مقررات لازم در این زمینه رعایت نگردد، خود این حفاظ عاملی برای تشدید خسارت می‌شود؛ گاردریلی که اتصالات آن درست نباشد در برخورد خودرو با آن می‌تواند عاملی برای افزایش شدت خسارت شود و اگر به صورت غیر استاندارد نصب شده باشد نبود آن بهتر از بودنش هست.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ارتفاع بلند نیوجرسی‌ها در برخی نقاط از بزرگراه‌ها بدلیل جلوگیری از ترددهای عرضی در معابر است، در نقاطی که پر تصادف است به عنوان نقطه حادثه ساز، به شهرداری و راهداری اعلام می‌شود و آنها موظف هستند این محدوده‌ها را با تابلو و علایم هشداردهنده به رانندگان عبوری اعلام کنند که اگر این تابلوها نباشند می‌تواند به عنوان نقص راه مطرح گردد.

چه عواملی باعث واژگونی خودروها در معابر می‌شود

سرهنگ زینی وند یادآور شد: قیر اندود کردن سطح راه و کیفیت مصالح آسفالت نیز از نکات مهم و حائز اهمیت است که می‌تواند در تصادفات نقش داشته باشند؛ قیر زدگی سطح راه خود می‌تواند عاملی باعث تصادف شده و تصادفات زنجیره‌ای را سبب شود؛ اگر کیفیت سطح راه رعات گردد تصادفی اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: همچنین عدم ایمن سازی و ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده نیز مهم است؛ جاهایی که ما تردد عابر پیاده را داریم و می‌بایست گذرگاه‌های به صورت همسطح و یا غیر همسطح و ایمن مانند پل‌های عابر پیاده و مواردی از این قبیل ایجاد گردد تا عابرین بتوانند با خیال راح و یمن از این محل‌ها عبور کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha