امام جمعه ایلام: توسعه فرهنگ فعالیت‌ ورزشی زمینه‌ساز ارتقای سلامت جامعه است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از هنر، توان بدنی، قدرت معنوی، نیایش و ارتباط با خدا است، گفت: توسعه فرهنگ فعالیت‌ ورزشی نیاز امروز جامعه برای ارتقای سلامتی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام" اله‌نور کریمی‌تبار" روز شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان ورزش باستانی، اظهار کرد: پرداختن به ورزش در حوزه‌های مختلف از جمله همگانی، تخصصی و قهرمانی برای سلامت فکری و جسمی جامعه یکی از نیازهای جامعه در شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه شرایط زندگی‌های امروزی، آلودگی‌ها، کم تحرکی و بیماری‌های نوپدید سلامتی انسان را تهدید می‌کند، افزود: تنها راه حفظ سلامتی انسان، مبارزه با آلودگی‌ها و بیماری‌ها، توسعه ورزش و ایجاد آمادگی و توان جسمی افراد است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اجرای برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی برای توسعه ورزش، ابراز کرد: باید تلاش کرد که جامعه به سمت ورزش حرکت کند، چرا که توجه به ورزش در کشور و جامعه ما از جمله ورزش پهلوانی، پیشینه‌ای به قدمت ۹ قرن دارد و پیوندی معنوی و انسانی با دین دارد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در جاعه، گفت: الگوی ورزشکاران در در ورزش باستانی، حضرت علی(ع)است و این ورزش با دعا، نیایش، جوانمردی و توجه به شعر و ادب فارسی همراه بود و شکل گرفته است و خوشبختانه پس از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، این ورزش امروز در عرصه جهانی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه نقش پیشکسوتان رشته ورزشی پهلوانی در جامعه و در بین نسل جوان بسیار تأثیرگذار است، ابراز کرد: ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از هنر، توان بدنی، قدرت معنوی و نیایش و ارتباط با خداست، این تلفیق هم جذبه بصری و هم جذبه فکری و فرهنگی دارد که لازم است امروز برای توسعه این ورزش در جامعه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی برای ورزش کار تبلیغی و فرهنگی انجام شود، ورزش همگانی باید در جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود و این امر مستلزم فرهنگ سازی هدفمنداست.

امام جمعه ایلام: توسعه فرهنگ فعالیت‌ ورزشی نیاز ارتقای سلامت جامعه است

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار و حامی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی استان، افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی و گازی در استان باید سهم ورزش مشخص شود که در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان اقدام لازم انجام شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی و اقدامات عملی برای توسعه و ارتقای ورزش استان مشهود و قابل قدردانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این دیدار، با بیان اینکه ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

" شهاب شهبازی" با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضاهای ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، این میزان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه هر خانه ورزش روستایی بیش از ۲۵۰ میلیون ریال است، افزود: ۱۸ زمین فوتبال چمن روستایی در سطح استان نیز در این مدت افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که اعتبار احداث هر زمین چمن روستایی حدود ۲۵ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در ۴۴ هیئت استانی و ۳۲۴ هیات ورزشی شهرستانی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha