بیمارستان «مهرگان» مشهد با پرداخت بدهی‌ها قابل بازگشایی است

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیمارستان «مهرگان» مشهد که در قالب شرکت تعاونی فعالیت می‌کرد و به دلیل مشکلات و رعایت‌نکردن استانداردهای بهداشتی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خردادماه امسال تعطیل شد، با پرداخت بدهی‌ها توسط اعضای تعاونی قابل بازگشایی است.

محمد امین بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اختلافات بین اعضای هیات مدیره تعاونی بیمارستان مهرگان مشهد منجر به اختلال در فعالیت آن شده بود که با کمک دستگاه‌های نظارتی مانند دادگستری و فرمانداری، کارگروهی برای ساماندهی این مرکز درمانی که فاقد هیات مدیره ثبتی بود، تشکیل شد.

وی اظهار کرد: تعاونی بیمارستان مهرگان ۱۴۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی و معادل همین عدد به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و مبلغی هم بدهی به کارگران دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: اعضای کارگروه مزبور در سال ۱۴۰۲ به عنوان اعضای تعاونی مجمعی برگزار کردند و با همکاری فرمانداری و برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر برای اولین بار بعد از گذشت ۲۰ سال از فعالیت این بیمارستان، مجوز آن به نام تعاونی ثبت شد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز مجوز ۶ ماهه برای فعالیت بیمارستان مهرگان مشهد صادر کرد که تا شهریور ماه امسال اعتبار داشت، حتی با پیگیری‌های انجام گرفته سازمان امور مالیاتی بدهی مالیاتی این بیمارستان را تقسیط کرد.

بابایی اظهار کرد: تعاونی بیمارستان مهرگان مشهد ۷۷۰ عضو و تعداد زیادی شاکی داشت اما اعضای آن که بنیه مالی ضعیفی داشتند، نتوانستند اقساط آن را بپردازند و این بدهی مالیاتی تسویه نشد، گروه قبلی مدیریت بیمارستان هم که وارد عمل شدند، بحث حق و حقوق کارگری پیش آمد که اعضای تعاونی قادر به پرداخت آن نبودند.

وی بیان کرد: شرایط بیمارستان مهرگان به جایی رسید که از رییس کل دادگستری خراسان رضوی درقالب نامه‌ای خواسته شد که اصل تعاونی را منحل کند زیرا اعضای آن توان تامین سرمایه را نداشتند و از دست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز کاری بر نمی آمد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: در نهایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد امسال به صورت رسمی بیمارستان مهرگان را تعطیل کرد، زیرا پای جان بیماران در میان بود و دانشگاه مسوولیت این خطر را نمی پذیرفت.

به گفته وی، زمانی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوز فعالیت بیمارستان را ابطال کرد، دیگر هیچ کاری نمی‌توانستیم برای آن انجام بدهیم، تنها تلاش کردیم بیمه بیکاری کارگران آن تا زمانی که هیات مدیره تعاونی تصمیمی برای تعیین تکلیف بیمارستان بگیرند، برقرار باشد.

بابایی افزود: نظر حاکمیت برقراری فعالیت دوباره بیمارستان مهرگان است اما مشروط بر اینکه اعضای شرکت تعاونی آن اراده‌ای برای حل مشکل و رفع بدهی‌ها داشته باشند، مجمعی را برگزار و تعاونی را تعیین تکلیف کنند.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد تایید شد

فعالیت بیمارستان مهرگان مشهد به دلیل نداشتن مجوز محدود به خدمات اورژانس است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha