۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85589663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی ۲۸ شهریور ماه برگزار می‌شود و تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌ است.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، علی فرخنده عصر شنبه در جلسه انجمن آثار و مفاخر استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: به زودی آثار رسیده به جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد ملی کنگره ابن حسام خوسفی در چهار بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه برنامه‌ریزی شده‌ است گفت: بخش علمی و پژوهشی با محوریت دانشگاه بیرجند است که در این زمینه ۲۳ مقاله به چاپ خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: مهمترین رویداد در بخش فرهنگی با محوریت جهاد دانشگاهی، برگزاری کارگاه آموزشی و تربیت ۱۸۰ شاعر آیینی است که به زودی این دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آثار تولیدی در بخش هنری این جشنواره گفت: در این راستا تصویرنگاری متن خاوران‌نامه و ۳۰ اثر تصویری و ۲۰۰ اثر خوشنویسی تولید می‌شود.

فرخنده اظهار کرد: اختتامیه کنگره ملی ابن حسام خوسفی همزمان با سالروز وفات این شاعر نامدار ایرانی یعنی ۲۸ آبان امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه بزرگداشت آیت‌ الله تهامی نیز خرداد سال آینده در شصتمین سال وفات این عالم جلیل‌القدر برنامه ریزی شده افزود: در راستای برگزاری بزرگداشت آیت الله تهامی، اولین بخش فرهنگی و هنری آن برای پنجم مهر امسال به میزبانی حوزه علمیه برنامه‌ریزی شده‌ است.

«آیت الله سید حسن تهامی» یکی از مراجع بزرگ عالم تشیع و از مفاخر برجسته حوزه علمیه نجف و خراسان جنوبی است.

ایشان به عالی‌ترین مراتب اجتهاد نائل آمد، تصدیق اجتهاد را از حضرات نائینی و اصفهانی دریافت کرد و به تقاضای مردم برای ترویج دین مبین و خدمت به خلق وارد موطن خود شد.

محمد فرزند حسام‌الدین حسن، معروف به "ابن حسام خوسفی" نیز شاعر، عارف، فقیه و اندیشمند قرن هشتم و نهم هجری است.

خاوران‌نامه از مهم‌ترین آثار این شاعر برجسته است که به سبک شاهنامه فردوسی سروده شده و آرامگاه وی در شهرستان خوسف خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha