نامزد سابق مخالفان ونزوئلا، این کشور را ترک و از اسپانیا درخواست پناهندگی کرد

تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد «ادموندو گونزالس» نامزد سابق مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری، این کشور را ترک کرده و با درخواست پناهندگی سیاسی از اسپانیا راهی این کشور اروپایی شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دلسی رودریگس معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا گزارش داد که ادموندو گونزالس، هفتم سپتامبر (۱۷ شهریور)، دو روز پس از صدور حکم بازداشت وی توسط وزارت عمومی ونزوئلا، کشور را ترک کرده و از اسپانیا درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.

رودریگس با بیان اینکه گونزالس «چند روزی به طور داوطلبانه به سفارت پادشاهی اسپانیا در کاراکاس پناه برده بود» تصریح کرد: پس از برقراری تماس‌های مربوطه بین هر دو دولت و طبق قانون بین‌المللی، ونزوئلا به خاطر آرامش و صلح سیاسی کشور، امان‌نامه را به گونزالس اعطا کرد.

رودریگس در پیامی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، اطمینان داد که این رفتار، احترام به قانون حاکم بر ونزوئلا را در برابر جامعه بین‌المللی بار دیگر تایید می‌کند.

به دنبال اعلام این مقام ونزوئلایی، دولت اسپانیا نیز تایید کرد که میزبان نامزد ائتلاف اصلی مخالفان دولت ونزوئلا در این کشور خواهد بود. وزارت امور خارجه اسپانیا اعلام کرد: ادموندو گونزالس با یک هواپیمای نیروی هوایی اسپانیا از کاراکاس به سمت اسپانیا برخاسته است.

این سیاستمدار مخالف دولت، به دلیل امتناع از حضور در سه جلسه احضاریه از سوی وزارت عمومی، تحت حکم بازداشت قرار گرفت.

نامزد سابق ریاست جمهوری به جرائم «غصب وظایف»، «جعل سند عمومی»، «تحریک به تخلف از قوانین» و «اجتماع و تبانی» متهم شده است. اتهام‌هایی که به تلاش‌های مخالفان برای نادیده گرفتن نتایج انتخابات ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) مرتبط بود.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا در تاریخ دوم اوت (۱۲ مرداد) پیروزی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری را با کسب نزدیک به ۵۲ درصد آرا اعلام کرد.

پس از اعلام نتایج اولیه مبنی بر پیروزی مادورو، ماریا کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون از حامیان و مخالفان راست افراطی ونزوئلا خواست نتایج رسمی را نادیده بگیرند و این اقدام به اعتراض‌های خشونت‌آمیز در چندین شهر از این کشور منجر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha