۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85590070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی دزفول درحال پیگیری است

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: پیگیری برای اختصاص سوخت ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان دزفول از طریق مسوولان استانی و نمایندگان مجلس در حال انجام است.

بهروز قمرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیچ سهمیه سوختی برای ماشین‌آلات کشاورزی دزفول در شهریورماه اختصاص داده نشده بود که این امر باعث اعتراض کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه مشکل سوخت ماشین‌آلات کشاورزی یک مشکل کشوری است، افزود: سهمیه ناچیزی با پیگیری های انجام شده برای سوخت ماشین‌آلات کشاورزی دزفول اختصاص یافته است که پیگیر هستیم مرحله دوم نیز اختصاص یابد تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه کشت خود را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت برای شهریورماه به ماشین‌آلات کشاورزی دزفول اختصاص یافت که امیدواریم امسال نیز این میزان تامین شود.

وی افزود: کشاورزان دزفول در حال حاضر در حال آماده‌سازی زمین برای کشت سبزی و صیفی، چغندرقند، کلزا و گندم هستند و تامین سوخت برای آنها در شهریورماه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیگیری برای افزایش سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی دزفول درحال انجام است

به گزارش ایرنا، کشاورزان دزفول نسبت به سهمیه ناچیز سوخت اختصاص یافته به ماشین آلات کشاورزی اعتراض دارند و می‌گویند سهمیه 400 لیتری ماهانه گازوییل تخصیصی کفاف 2 روز فعالیت با تراکتور را هم نمی‌دهد و مجبوریم گازوییل آزاد به نرخ 120 هزار ریال به ازای هر لیتر پرداخت کنیم.

سالانه ۹۰ هزار هکتار زمین در دزفول کشت می‌شود که ۶۵ هزار هکتار آن آبی و ۲۵ هزار هکتار، دیم است؛ ۴۳ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص دارد.

۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

این شهرستان دارای سالم ترین محصولات میوه و صیفی جات کشور بوده و برخی محصولات آن از جمله پرتقال در کشور صاحب نام هستند به همین دلیل ثبت جهانی پرتقال دزفول در فائو در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول قرار گرفته است.

یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی، ‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ‌سبزیجات، ۷۳ هزار تن مرکبات، ۳۰۰ هزارتن چغدرقند، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن علوفه، ۹۸ میلیون شاخه گل بریده و ۴۳ میلیون پیاز گل مریم در دزفول تولید می‌شود.

کل محصولات تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان دزفول سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha