انعکاس مطبوعاتی یک اجتماع مردمی و تلاش برای رفع یک کمبود محسوس در شیراز

شیراز - ایرنا – تلاش شهرداری برای ایجاد قطعه هنرمندان به عنوان یک کمبود محسوس شیراز، ماجرای اعتراض مالکان شهرک ارتش شیراز به اوقافی شدن منازلشان و هشدار بازرسی کل استان برای رفع چالش آبی تولیدکنندگان از مواردی بود که در شماره یکشنبه روزنامه‌های مرکز فارس انعکاس یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نبود قطعه هنرمندان در آرامستان‌های شیراز، فقدان محسوسی برای پایتخت فرهنگ و ادب ایران بود و هر بار با درگذشت بزرگی از مشاهیر هنری، فرهنگی و ورزشی این شهرستان بیشتر به چشم می‌آید.

خبر پروژه باغ‌مزار مشاهیر شیراز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز مطرح شد و بیشتر مطبوعات این کلانشهر نیز آن را با تیتر مشابه " پروژه باغ مزار مشاهیر و بهسازی گلزارهای شهدا در دست اقدام است" منعکس کردند.

در این خبر به نقل از آرش فرج زاده، قائم مقام شهرداری شیراز آمده است: باغ مزار مشاهیر از پروژه‌های در دست اقدام سازمان آرامستان‌ها است که مدیریت جدید در به اتمام رسیدن آن اهتمام خواهد کرد.

نمود اعتراض مالکان شهرک ارتش شیراز به اوقافی شدن منازل‌شان در مطبوعات شیراز

بازنشر گزارشی از اجتماع اعتراضی مالکان شهرک ارتش شیراز مقابل استانداری فارس، در اعتراض به اوقافی اعلام شدن منازلشان‌ نیز از دیگر مطلب‌های برخی از روزنامه‌های صبح شیراز بود.

عصر مردم با تیتر " اعتراض مالکان شهرک ارتش شیراز به اوقافی شدن منازل‌شان" به این اجتماع مسالمت‌آمیز پرداخته و نوشته است: حدود ۲۰۰ نفر از ساکنان شهرک گلستان شمالی شیراز (ارتش ) که بیشتر آنها بازنشسته ارتش و آموزش و پرورش هستند، با اجتماع مقابل استانداری فارس، نسبت به آنچه که ابطال اسناد تک برگ ملکی‌شان با شکایت اوقاف و امور خیریه نامیدند، اعتراض و تظلم خواهی کردند.

برخی دیگر از روزنامه‌های امروز شیراز نیز گزارشی از این اجتماع مردمی همراه با سخنان اجتماع کنندگان و مدیرکل دفتر فنی استانداری در جمع آنها منتشر کردند.

انکاس هشدار بازرسی فارس درباره وضع آبرسانی به شهرک صنعتی شیراز

یکی دیگر از مطالب توجه برانگیز روزنامه‌های یکشنبه صبح شیراز، هشدار بازرسی فارس در خصوص وضع آبرسانی به شهرک صنعتی شیراز بود که در روزنامه‌های سبحان و افسانه منتشر شد.

آنطور که این روزنامه ها نوشتند، بازرسی کل استان فارس در نامه‌ای به مدیران آبفا و آب منطقه‌ای این استان، بر لزوم رسیدگی به وضع نصب انشعاب خط جدید آبرسانی به این شهرک صنعتی تاکید کرده است.

کاظم اکرمی در نامه خود متذکر شده، هزینه اشتراک بیش از ۵۰ میلیارد تومانی از سوی این شهرک صنعتی پرداخت شده اما تاکنون نسبت به نصب و راه‌اندازی خط جدید آبرسانی اقدام نشده است.

به گفته او، این مساله باعث گلایه‌مندی صنعتگران و کاهش ساعت کاری آنها و در نتیجه کاهش تولید شده است.

انعکاس نگرانی‌ از آلاینده‌های مخرب همجوار تخت جمشید در روزنامه‌های شیراز

علاوه بر این‌ها در شماره امروز روزنامه‌های شیراز شاهد بازنشر گزارشی از ایرنا با موضوع تاثیر مخرب آلودگی پتروشیمی‌ها بر میراث باستان تخت جمشید بودیم.

به عنوان نمونه روزنامه خبر جنوب با برداشتی از این گزارش نوشت: "توقف فعالیت‌های پتروشیمی باید به عنوان یک مطالبه مردمی دنبال شود" و در روتیتر نیز "مرگ آرام تخت جمشید زیر سلطه آلاینده‌های پتروشیمی" را برجسته کرد.

در این گزارش به پدیده رویش گلسنگ‌ها بر میراث سنگی تخت جمشید اشاره شده و با بیان سخنانی که در همایش "نقش جامعه محلی در توسعه پایدار میراث تخت جمشید" بیان شده، این نگرانی دوستداران میراث ملی و جهانی فارس را منعکس کرده است.

استان بیش از پنج میلیون نفری فارس ۱۴۱ رسانه چاپی دارد که از این شمار ۱۳ مورد روزنامه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha