۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85591140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انعکاس جفا به بلوط‌های ابوالحیات تا نامهربانی‌های مهرتحصیلی در مطبوعات شیراز

شیراز - ایرنا - عمل نکردن شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به تعهدات زیست محیطی خود در ساخت محور دشت ارژن - ابوالحیات، پرداختن به مساله ناترازی انرژی صنایع فارس و چالش‌های والدین برای خرید لباس و لوازم التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان تقریبا در روزنامه‌های امروز شیراز نمود یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبری از بازرسی کل فارس درباره پرداختن به تعهدات پروژه راهسازی ابوالحیات - دشت ارژن و نشست رئیس کل دادگستری فارس با تولیدکنندگان و شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آنها، نمود گسترده‌ای در روزنامه‌های دوشنبه شیراز یافته و نزدیکی به آغاز مهر تحصیلی بهانه‌ای شده تا مطبوعات به چالش‌های والدین در خرید لباس فرم و دیگر مایحتاج مدرسه‌ای بپردازند.

تعهد برزمین مانده احیای محیط زیست فارس در مطبوعات شیراز

مساله جبران خسارت زیست محیطی استان در پی ساخت محور مواصلاتی فارس و بوشهر تیتر نخست روزنامه افسانه شده و از قول بازرس کل فارس نوشته است: به تعهدات پروژه راهسازی ابوالحیات ابوالحیات – دشت ارژن عمل نشد.

این روزنامه از قول رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس نوشته، در این جریان چهار هزار و ۲۰۰ اصله درخت بنه، بادام کوهی، کیالک و بلوط در منطقه حفاظت شده دشت ارژن – ابوالحیات قطع شده اما در مقابل آن، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا کنون به تعهدات خود مبنی بر نصب ۲۰ تابلو مناطق، ۲۰ تابلو باشعارهای زیست محیطی و کاشت نهال سه برابر درختان قطع شده و خرید یک دستگاه دوربین مداربسته عمل نکرده است.

در جریان ایجاد محور دشت ارژن - ابوالحیات، چهار هزار و ۲۰۰ اصله درخت بنه، بادام کوهی، کیالک و بلوط در منطقه حفاظت شده دشت ارژن – ابوالحیات قطع شده اما در مقابل آن، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا کنون به تعهدات خود برای کاشت نهال، سه برابر درختان قطع شده عمل نکرده است.

خبر جنوب نیز با تیتر "جاده، بلای بلوط شد" این خبر را منتشر کرده و نوشته است: پروژه راه‌سازی ابوالحیات – دشت ارژن زیر ذره بین بازرسی فارس قرار گرفت.

این روزنامه نیز بخشی از سخنان بازرس کل فارس که دهه ۹۰ در جریان ساخت این پروژه راهی چهار هزار و ۲۰۰ اصله درخت و درختچه قطع شده را برجسته کرد.

انعکاس مساله ناترازی‌های انرژی صنایع فارس در روزنامه‌های شیراز

رئیس کل دادگستری فارس روز گذشته در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان فارس، مشکلات و موانع حوزه تولید و صنعت استان را از زبان آنها شنید.

افسانه در صفحه نخست خود گزارشی از این نشست را با تیتر پرونده ناترازی‌های انرژی صنایع فارس منتشر کرده و نوشته است: حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی ضمن شنیدن برخی مشکلات صنایع استان، در حوزه ناترازی مصرف انرژی در فصول گرم و سرد سال، به معاون قضایی دادگستری ماموریت داد تا با اخذ توضیح از مسئولان ذیربط، نتیجه را اعلام کند.

نمود مشکلات خریدهای اول مهر در روزنامه‌های شیراز

با نزدیک شدن به آغاز مهر تحصیلی، روزنامه‌های شیراز مشکلات و چالش‌های خرید مایحتاج مدرسه‌ای دانش‌آموزان را سوژه اخبار و گزارش‌های خود قرار داده‌اند.

خبر آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از قول معاون بازرسی اداره‌کل صمت استان در همه این روزنامه‌ها منتشر شد اما علاوه بر آن روزنامه‌های خبرجنوب، سبحان و عصر مردم در گزارش‌های مفصل‌تر به بازار خرید اول مهر دانش‌آموزان پرداختند.

عصر مردم با تیتر "مهر نامهربان"، از دغدغه دنش‌آموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس گزارش کرده است.

در این گزارش آمده است: زمانی تنها دغدغه دانش آموزان رنگ و تنوع لوازم‌التحریر کیف و کفش مدارس بود، اما حالا با مراجعه به مراکز تهیه مایحتاج مدرسه برای فرزندان متوجه می شویم که تکاپوی مشتریان، تنها قیمت مناسب حتی بدون کیفیت لازم است.

عصر مردم برای تهیه این گزارش مصاحبه‌هایی با برخی از مشتریان این فروشگاه‌ها داشته و سخنان آنها را شنیده است؛ دغده‌هایی که از قیمت‌های بالا تا کیفیت پایین محصولات را شامل می‌شود.

خبر جنوب نیز در گزارشی با تیتر " کوله گرانی بر گرده دانش‌آموزان" به این مساله پرداخته و در زیر تیتر این گزارش این دغدغه را با " بوی مهر، بوی ماه نامهربانی" توصیف کرده است. این روزنامه کوله پشتی هفت میلیونی تا پاک کن‌های ۷۹۰ هزارتومانی را نمونه‌هایی از این آشفته بازار ذکر کرده و نوشته است: هزینه تحصیلی دانش‌آموزان سر به فلک کشید.

تیتر یک سبحان نیز امروز در همین ارتباط بود و این روزنامه در گزارش خود به مساله لباس فرم مدارس پرداخته است.

تیتر گزارش سبحان، " گرانی در قامت روپوش مدارس " است و این سوال را مطرح کرده که آیا تولیدی‌ها از نرخ مصوب تبعیت می‌کنند.

این گزارش به قیمت لباسهای فرم و تغییر مکرر آن در هر سال تحصیلی پرداخته و برای پاسخ به برخی پرسش‌ها سخنان مدیرکل اداره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش را بازنشر کرده که قیمت مصوب از سوی صمت مشخص و به آموزش وپرورش ابلاغ می شود و راه اعتراض نیز برای والدینی که تخلف مشاهده کنند، باز است.

استان فارس با بیش از پنج میلیون نفرجمعیت ۱۴۱ رسانه چاپی دارد که از این شمار ۱۳ مورد روزنامه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha