۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85590271
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز نصب نخستین آسمان‌نما در خراسان‌شمالی

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85590271
آغاز نصب نخستین آسمان‌نما در خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: عملیات نصب نخستین آسمان نما (پلانتاریوم) به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بجنورد آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: این آسمان نمای دیجیتال با تامین ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از دفتر مقام معطم رهبری در بجنورد آماده نصب شد.

وی تصریح کرد: آسمان نما ساختمانی گنبدی شکل است که صندلی‌هایی در آن قرار می گیرد و کودکان و نوجوانان با استفاده از تجهیزات نصب شده به تماشای اجرام آسمانی می نشینند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ادامه داد: این آسمان نمای دیجیتال ۳۵ تا ۴۰ نفر گنجایش دارد و دارای امکانات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه نجوم است که در استان‌های همجوار نمونه آن وجود ندارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این آسمان نمای دیجیتالی تا مهرماه آماده بهره برداری می شود و در اختیار اعضای کودک و نوجوان قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که اتفاقات خوبی در حوزه علمی و نجوم کانون پرورش فکری استان در حال رخ دادن است افزود: مرحله دوم این مجموعه که رصد خانه خورشیدی است به زودی نصب و کودکان و نوجوانان از این امکانات بهره‌مند می شوند.

آقا بیگی گفت: فعالیت های نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان قدمتی دیرینه دارد و رصدهای شبانه در کانون و فعالیت انجمن های نجوم در مراکز در زمره اقداماتی است که در این حوزه انجام می شود.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۲ هزار کودک و نوجوان استان معادل ۶ درصد دانش آموزام خراسان شمالی زیر پوشش این مرکز فرهنگی هستند که از خدمات ۱۰ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است و بیش از ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha