۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85590490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: اقدامات فرهنگی در اولویت مقابله با مواد مخدر باشد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: اقدامات فرهنگی و آگاهی بخشی به جوانان باید در اولویت مقابله با مواد مخدر استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در جلسه مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان‌شمالی اظهار کرد: گرچه برنامه های متعددی برای مقابله با مواد مخدر و شیوع بلای خانمان سوز اعتیاد در نظر گرفته می شود اما باید اقدامات فرهنگی در اولویت ها این برنامه قرار گیرد.

وی افزود: در واقع جدای از ورود این بلای خانمان سوز به زندگی ها و درمان معتادان موجود باید برای پیشگیری از اعتیاد تدابیری هدفمند اندیشیده شود.

حسین نژاد گفت: ماموریت اصلی اعضای خیرین یاریگران زندگی نیز باید اقدامات فرهنگی متناسب با زیست بوم و فرهنگ هر منطقه باشد تا شاهد اثرگذاری واقعی آن باشیم.

وی با تاکید بر نهادینه شدن طرح یاریگران زندگی در روستاها، خاطرنشان کرد: در این طرح باید کار را به افراد کاردان سپرد و اقدامات باید مبتنی بر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قوی باشد.

حسین نژاد تصریح کرد: اگر طرح های فرهنگی و اجتماعی به دقت اجرایی شود، جامعه نیز کمتر دچار آسیب های اجتماعی خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: تجارب علمی و اقدامات اعضای این مجمع باید منجر به شادابی زندگی روستاییان شود تا در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله اعتیاد سرآمد باشیم.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha