۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85590641
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: صادق بیت‌سیاح تا همیشه سمبل مردانگی و پهلوانی خواهد ماند

اهواز _ ایرنا_ نماینده مردم اهواز، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادق بیت سیاح یک قهرمانِ باصلابت و تمام عیار برای مردم ایران است، گفت: بی شک این ورزشکار  تا همیشه‌ تاریخ برای مردم قدرشناس ایران عزیز قهرمانی ثمین و سمبل مردانگی و پهلوانی خواهد بود.

محمد امیر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح ورزشکار خوزستانی حاضر در پارالمپیک پاریس به دلیل نشان دادن پرچم حضرت ام‌البنین سلام الله علیها، اظهار کرد: در المپیکی که با ادعای آزادی بیان شاهد اقدام توهین آمیز به عقاید میلیون‌ها مسیحی در کنار ترویج و میدان دادن به همجنس‌بازان و رژه شماری از افراد دچار انحراف جنسی و اخلاقی موسوم به ترنسجندرها و نیز ادای احترام آشکار به انحراف‌های جنسی مشهور از جمله میل جنسی به کودکان (پدوفیل) بودیم؛ به ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن مدال فرزند ایران را در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ به خاطر نشان دادن پرچم حضرت ام‌البنین سلام الله علیها پس گرفتند.

به گفته‌ی وی، شعار جدایی ورزش از دین و سیاست اجتماع نقیضین است چرا که نه سر دهندگان غربی این شعار به آن پایبند هستند و نه در عمل چنین اتفاقی در حال رُخ دادن در کشورهایی است که خود را مهد دموکراسی می دانند.

امیر گفت: از همت شایسته و حضور جاودانه این ورزشکارِ مومن و قهرمان تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم در زیر سایه پرچم افراشته و پرعظمت اهل بیت علیهم السلام همواره سرافراز و سربلند باشد.


براساس این گزارش در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ صادق بیت سیاح ملی‌پوش پرافتخار ایران که در دوره قبلی به مدال نقره دست یافته‌بود، با حریفانی از هند، چین، عراق، کوبا و ساحل عاج رقابت کرد و به مدال طلا رسید اما لحظاتی پس از پایان این مسابقه با تصمیم مسئولان برگزاری بیت سیاح دیسکالیفه شد و مدال طلایش هم پس گرفته شد.

در پی این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و امیدوار بودند این اعتراض پاسخ مثبت به همراه داشته باشد اما اعتراض ایران رد شد و مدال طلای بیت سیاح از او گرفته شد و رکوردی که او از خود به جای گذاشته بود نیز از بین رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha