بیت سیاح: دنیای غرب از موفقیت‌های بزرگ قهرمانان ملی ایران همیشه نگران است

اهواز - ایرنا - قهرمان ملی رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با بیان اینکه در این رقابت‌ها افتخاری بالاتر از مدال طلا کسب کردم، گفت: ایران اسلامی همواره در رقابت‌های مختلف و در بالاترین سطح جهان، افتخارآفرین است اما دنیای غرب از موفقیت های بزرگ قهرمان ملی ما نگران است.

صادق بیت سیاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور مقتدرانه خود در این رقابت ها گفت: از ابتدا با هدف کسب مدال طلا و رکورد شکنی در پارالمپیک شرکت کردم که به لطف اهل بیت(ع)، تلاش مربیان و انگیزه ای که برای افتخار آفرینی برای ایران اسلامی داشتم به این مهم دست یافتم اما سرنوشت من به نوع دیگری رقم خورد.

این قهرمان ملی افزود: اگرچه مدال طلا برای هر ورزشکاری با اهمیت و با ارزش است اما در این رقابت ها مدال با ارزش تری را برای خود به ارمغان آوردم و به لطف ام البنین(س) عزت و افتخار بزرگی را در کارنامه خود ثبت کردم که به هیچ عنوان از اقدامی که کردم پشیمان نیستم.

وی تصریح کرد: علاوه بر من، یاسین خسروی، سعید افروز نیز در رقابت های دو و میدانی رکورد پارالمپیک ۲۰۲۴ را جابجا کردیم و قطعا این افتخارآفرینی برای جهان غرب خوشایند نبود به همین جهت با بازپسگیری مدال طلای من تا حدودی خود را تسکین دادند.

بیت سیاح بیان کرد: اگرچه در این دوره از رقابت ها در حق من ظلم شد اما بی شک انگیزه من در دوره آینده برای بازپسگیری این مدال طلای ارزشمند برای ایران عزیز و مردم شریف کشورم چندین برابر شده است.

به گزارش ایرنا ، آیین قدردانی از صادق بیت سیاح قهرمان ملی پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز پنجشنبه همزمان با مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور جمعی از مردم اهواز و به همت قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد.

در رقابت‌های پارالمپیک پاریس غلامرضا رحیمی در رشته پارا تیراندازی با کمان، احمد امین‌زاده در رشته پاراوزنه‌برداری، صادق بیت سیاح، الهام صالحی، امان‌اله پاپی، هاشمیه متقیان و عرفان بندری در رشته پارادو و میدانی به عنوان ورزشکار و زهرا کرم‌زاده و مهدی فارسی به عنوان مربیان خوزستانی تیم ملی پارادو و میدانی از استان خوزستان در رقابت‌های مذکور حضور داشتند.

احمد امین‌زاده مدال طلا سنگین وزن و الهام صالحی مدال برنز را در این رقابت‌های از ان خود کردند. صادق بیت‌سیاح نیز در پارالمپیک پاریس رکوردشکنی کرد و مدال طلای پرتاب نیزه را کسب کرد اما با دیسکالیفه شدن مدالش پس گرفته شد.

هنگام ورود ورزشکاران به فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز، مردم با دسته‌های و حلقه‌های گل به استقبال مدال‌آوران رفتند، اشک شوق در چشمان برخی استقبال کنندگان جاری شده بود و عطر خوش اسفند و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) فضا را پر کرده بود.

صادق بیت سیاح روز گذشته با استقبال پرشور مردم اهواز و ورزشکاران به خانه بازگشت و باتوجه به افتخار آفرینی این قهرمان ملی در آیین های متعددی از وی به پاس برافراشته کردن پرچم ام البنین(س) در رقابت های پاراالمپیک قدردانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha