۱۴۶ هزار متر مربع پروانه ساختمانی در محدوده بافت‌ فرسوده ساری صادر شد

ساری- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری گفت: در ۶ سال اخیر -۱۳۹۶ تا پایان ۱۴۰۲- با به‌کارگیری طرح‌های تشویقی برای شهروندان ساکن بافت‌های ناکارآمد مرکز استان، ۴۴۰ پروانه ساخت با مساحت مجموع ۱۴۵ هزار و ۸۸۷ مترمربع در محدوده بافت فرسوده مناطق چهارگانه ساری صادر شد.

به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، جابر ملکی روز دوشنبه با بیان این‌که اجرای سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی از برنامه‌های اولویت‌دار نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای مردمی‌سازی و نوسازی مسکن است، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری ساری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته ‌شد که در همین راستا نیز برای صدور این ۴۴۰ پروانه ساختمانی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال تخفیف در هزینه عوارض صدور پروانه اعمال شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری با بیان این‌که اجرای طرح‌های تشویقی برای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده مشارکت شهروندان در بازآفرینی شهری را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: شهرداری در این زمینه از تمام توان خود استفاده کرده تا زمان صدور پروانه را به حداقل برساند. حتی در این میان قسمتی از مسیر را متقاضیان به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

ملکی به سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (به جز بافت تاریخی) مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: مالکان این مناطق می‌توانند بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شهرداری ساری از مشوق‌های این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این بسته اعطای تراکم تشویقی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و امکان دریافت پروانه برای قطعات مسکونی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع که امکان تجمیع نداشته باشند فراهم‌ شده است.

۱۴۶ هزار متر مربع پروانه ساختمانی در محدوده بافت‌ فرسوده ساری صادر شد
محدوده بافت فرسوده ساری

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای موجود مجموع مساحت بافت فرسوده ساری که همه بافت‌های تاریخی، فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، کاربری ناهمگون شهری و روستاهای الحاقی را شامل می‌شود یک‌هزار و ۶۵۰ هکتار است که شامل ۱۳۴ هکتار بافت مربوط به محدوده‌ها و محلات تاریخی، ۶۴۱ هکتار بافت فرسوده، ۲۴۹ هکتار سکونتگاه‌های غیر رسمی، ۹ هکتار کاربری ناهمگون شهری و ۶۱۷ هکتار روستاهای الحاقی به شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha