۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85591284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی ۳۳ هکتار جنگل و مرتع در کوهدشت مهار شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85591284
آتش سوزی ۳۳ هکتار جنگل و مرتع در کوهدشت مهار شد

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت گفت: آتش سوزی در ۳۳ هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان طی ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه جاری رخ داد که با تلاش نیروهای مردمی و واکنش سریع امروز اطفا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کیانوش عباسی روز دوشنبه پس از بازدید برخی مناطق دچار حریق افزود: تیم‌های واکنش سریع، بخشداری و نیروهای مردمی برای مهار آتش‌سوزی‌های اخیر کوهدشت اعزام و در چند مرحله، آتش پس از مهار دوباره شعله ور شد.

وی با اشاره به انجام چندین سورتی پرواز بالگرد برای کمک به اطفای حریق این مناطق اظهار داشت: آتش‌سوزی منطقه "قلازیان سرطرهان" ۱۶ شهریور رخ داد و پنج هکتار مرتع مشجر و غیرمشجر دچار حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت تاکید کرد: همچنین در این روز به طور همزمان آتش‌سوزی در حدود هفت هکتار اراضی ملی شامل سه هکتار جنگل مشجر و چهار هکتار مرتع غیرمشجر گزارش شد و تیم های اطفا به همراه مردم محلی برای مقابله با آن اقدام کردند که وجود آتش‌بر "سرنوراه" و "سرچنار" از شدت حجم آتش‌سوزی کم کرد.

عباسی یادآور شد: آتش‌سوزی در ۱۷ شهریور به جنگل‌های "کمپ گنجعلی" سرایت کرد و حدود چهار هکتار از اراضی جنگلی مشجر این منطقه دچار حریق شد.

وی ادامه داد: حریق جنگل‌های منطقه "شرشره" در ۱۸ شهریور حدود ۱۷ هکتار اراضی ملی شامل پنج هکتار اراضی صخره‌ای و مشجر و ۱۲ هکتار اراضی مرتعی را درگیر کرد اما با اقدام به موقع نیروهای منابع طبیعی و مردمی آسیب جدی به درختان جنگلی وارد نشده‌ است.

وی با اشاره به معرفی پنج نفر مشکوک به عامل آتش سوزی این مناطق به مراجع قضایی افزود: ۲۵ تیم واکنش سریع اطفای حریق در کوهدشت ساماندهی و کشیک شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری نیز از ۱۵ خردادماه شروع شده ‌است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

بیشترین جنگل های ناحیه زاگرس در لرستان قرار گرفته به نحویکه از مجموع ۶ میلیون هکتار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در لرستان وجود دارد و با توجه به وجود ۹۰۰ هزار هکتار مرتع، آتش سوزی ها، سینه زاگرس را تنگ و تنفس زمین را سخت کرده است.

در حالیکه مجموع آتش سوزی جنگل و مراتع لرستان طی سال گذشته حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار بود این عدد از اوایل خرداد با شروع فصل گرم تا کنون به بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha