۱۰۲ هزار نفر در ایلام از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند هستند

ایلام -ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام بیش از ۱۰۲ هزار نفر از خدمات این بنیاد در استان بهره‌مند هستند، گفت: ایلام از استان های پیشروی کشور در اجرای طرح سپاس و تکریم خانواده های معزز شهدا است.

به گزارش ایرنا « محمد رحیمی» روز دوشنبه در دومین جلسه فصلی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام با قدردانی از نگاه و توجه استاندار ایلام به جامعه ایثارگران اظهار کرد: امسال در حوزه اربعین حسینی امسال ۱۶ موکب‌ با عنوان پیروان شهدا در مسیرهای منتهی به مرز مهران برای خدمات رسانی به زوار و خانواده های معزز شهدا راه اندازی و دایر شد.

وی با بیان اینکه ۶ زائرسرا در شهر مهران در طول ایام اربعین حسینی پذیرای خانواده‌ها، جامعه ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا بوده است، گفت: حدود چهار هزار نفر از خانواده های معزز شهدا و جامعه ایثارگران در ایام اربعین در این زائرسراها اسکان یافته و خدمات لازم به این عزیزان ارائه شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام یادآور شد: در ایام اربعین علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، فعالیت های فرهنگی گسترده ای نیز در مرز مهران و در موکب بزرگ پیروان شهدا اجرا شد که با استقبال مناسب زوار و خانواده‌های معزز شهدا مواجه شد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، ابراز کرد: یکی از درخواست ها و مطالبات جامعه ایثارگری استان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی است درخواست می‌شود بانک‌های استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در اجرای طرح سپاس و قدردانی و تکریم خانواده های شهدا از استانهای پیشرو در کشور است، افزود: بیش از هشتاد دستگاه اجرایی استان در راستای تکریم از خانواده‌های معزز شهدا مشارکت بسیار خوبی داشته اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: بالاترین میزان مشارکت دستگاه های اجرایی استان در اجرای طرح سپاس مربوط به حوزه استانداری، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و ائمه جمعه استان بوده است.

رحیمی در ادامه به بهره‌برداری از موزه شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران و راه اندازی دارالقران کریم تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: ایجاد و راه اندازی این دو مرکز نقش مهمی در تقویت برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در استان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ برنامه شاخص در هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز در حوزه ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است، افزود: شاخص‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس برنامه مهمانی لاله‌ها همراه با غبارروبی و حضور اقشار مختلف مردم در مزار شهدا خواهد بود.

مشاور استاندار ایلام در امور ایثارگران هم در این نشست اظهار کرد: در سال جاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها در راستای تکریم از خانواده‌های معزز شهدا و اجرای طرح سپاس پای کار بودند که جای قدردانی دارد.

فیض الله خسروی ابراز کرد: همراهی و هم افزایی همه دستگاه‌ها اجرایی در سرکشی از خانواده های معزز شهدا به طور قطع نقش مهمی در راستای تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۸ درصد جمعیت ۶۱۷ هزار نفری استان ایلام از جامعه ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha