۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85591585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان کوثر سنندج با موفقیت انجام شد

سنندج- ایرنا- متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عمل جراحی حساس شکستگی و خرد شدگی دیوار قدامی و خلفی لگن با موفقیت در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

به گزارش ایرنا، دکتر پیام وکیلی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهارکرد: این عمل جراحی سنگین با تلاش همکاران متخصص و حاذق دانشگاه علوم پزشکی کردستان روی مرد ۴۸ ساله انجام شد.

به گفته وی استخوان لگن بیمار در اثر تصادف دچار آسیب جدی و شکستگی های زیادی شده بود که به دلیل رد شدن تمام اعصاب تحتانی و شریان ها از کنار شکستگی ها، جزو سنگین ترین عمل های ارتوپدی به شمار می‌ رفت.

متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دشواری و حساسیت بالای این عمل اشاره کرد و افزود: این عمل در حالت عادی باید در ۶ ساعت انجام شود اما در ۲ ساعت بدون هیچ آسیب شریانی و با موفقیت کامل انجام شد.

وکیلی یادآور شد: لگن یکی از بزرگترین مفاصل بدن است وشکستگی لگن یک آسیب جدی است که عوارض آن می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند.

وی ادامه داد: انجام چنین عمل های موفقیت آمیز و نادری بیانگر توانمندی پزشکان ایرانی و بی نیازی ما به ارجاع بیمارانمان به سایر کشور هاست و این یک چشم انداز روشن در جهت توسعه مسیر گردشگری سلامت در استان برای پذیرش بیماران خارجی است.

دکتر وکیلی یادآور شد: مددجو بعد از گذشت هشت ماه از این عمل حالا بدون هیچ گونه آسیب و مشکلی توانایی کامل در راه رفتن، نشستن و انجام فعالیت های روزانه خود را، پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha