ابراز امیدواری شی به تداوم نقش سازنده اسپانیا در روابط چین و اروپا

تهران- ایرنا- شی جین‌پینگ رییس جمهور چین در میانه تنش‌های تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا، نسبت به تداوم نقش سازنده اسپانیا در روابط بین پکن و بروکسل ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی جین‌پینگ امروز دوشنبه پس از دیدار و گفتگو با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا ابراز امیدواری مادرید به ایفای نقش سازنده در روابط دیپلماتیک بین چین و اتحادیه اروپا ادامه دهد.

رییس جمهور چین درحالیکه سانچز به پکن سفر کرده، نسبت به گسترش همکاری با اسپانیا و تقویت ارتباطات و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی از جمله گروه ۲۰ ابراز تمایل کرد.

نخست وزیر اسپانیا نیز پس از این دیدار اعلام کرد که مادرید به دنبال روابط تجاری متوازن‌تر و سودمندتر بین چین و اتحادیه اروپا است.

سفر سانچز به پکن در حالی است که ادموندو گونسالس اوروتیا رهبر مخالفان در ونزوئلا به اسپانیا گریخته است. این شخصیت سیاسی معتقد است که وی رییس جمهور منتخب ونزوئلا است نه نیکلاس مادورو.

سانچز روز شنبه در نشست حزب سوسیالیست گونسالس را یک «قهرمان» توصیف کرد که اسپانیا او را رها نخواهد کرد. اما در طرف مقابل چین از روابط خوبی با دولت نیکلاس مادورو برخوردار است.

سفر نخست وزیر اسپانیا همچنین در حالی انجام می‌شود که تنش‌های تجاری بین اتحادیه اروپا و چین افزایش یافته است.

کمیسیون اروپا که بر سیاست تجاری این بلوک نظارت دارد، ماه گذشته میلادی اعلام کرد که قصد دارد تعرفه‌های ۵ ساله تا ۳۶ درصد بر خودروهای برقی وارداتی از چین اعمال نماید.

همچنین ماه گذشته میلادی پکن یک تحقیقات را در زمینه اعطای یارانه‌های اتحادیه اروپا به محصولات لبنی که به چین صادر می‌شوند، آغاز کرد.

در ماه ژوئن (خرداد/ تیر)، پکن به دنبال درخواست یک گروه تجاری محلی به نمایندگی از تولیدکنندگان داخلی، تحقیقات ضدقیمت شکن (دامپینگ) را در مورد واردات گوشت دام از این بلوک آغاز کرد.

طبق گزارش یک سازمان صنعتی، شبه‌جزیره ایبری بزرگترین صادرکننده محصولات گوشت دام اروپا به چین محسوب می‌شود و سال گذشته بیش از ۵۶۰ هزار تن به دومین اقتصاد بزرگ جهان به ارزش کل ۱.۲ میلیارد یورو (۱.۳ میلیارد دلار) فروخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha