کاهش ۵۵ درصدی قربانیان دریا در مازندران

ساری- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: از ابتدای خرداد امسال تاکنون آمار غریق‌های دریا در این استان ۵۵ درصد نسبت به کدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، قاسم عزیززاده گرجی روز دوشنبه در این باره افزود: در این مدت ۸۰۹ نفر شامل ۵۸۷ مرد و ۲۲۲ زن توسط ناجیان غریق در نوار ساحلی مازندران از غرق‌ شدن نجات یافتند.

وی با بیان این‌که تمرکز مدیریت بر سواحل استان و فعالیت ناجیان غریق به کاهش آمار غرق‌شدگان در تابستان امسال منجر شد، اظهار کرد: امسال با راهبری‌های استاندار و بسترسازی‌های فرهنگی، کاهش جدی آمار غریق را در سواحل استان شاهد بودیم.

وی افزود: از ابتدای خرداد امسال تا ۱۸ شهریور تعداد جان‌باختگان دریا در مازندران ۲۰ نفر بود که این رقم در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۴۵ نفر ثبت شده است.

جانشین استاندار مازندران در ستاد ساماندهی سواحل با تأکید بر این‌که غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: ناجیان غریق هر روز به مدت ۱۲ ساعت از هشت صبح تا ساعت ۲۰ در چند شیفت به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

عزیززاده گرجی افزود: یک‌هزار و ۳۳۰ ناجی غرق از سوی استانداری و ۲۳۰ نفر نیز در قالب نیروهای داوطلب هلال احمر در نقاط خطرآفرین ساحلی مازندران مستقر هستند. ۲۰۰ نفر نیز در طرح‌های ساماندهی استان توسط بخش خصوصی استقرار یافته‌اند. گشت‌های دریایی، خودرویی و موتوری هم در سواحل استان فعال است.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به هشدارهای ناجیان و پرهیز از شنا در مناطقه خطرآفرین، گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در نوار ساحلی استان مازندران، در حال حاضر ۷۳۹ نقطه به عنوان نقطه خطرآفرین برای شنای گردشگران شناسایی شده‌ که بنر و پرچم هشدار در سواحل خطرآفرین نصب شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار کرد: رویکرد مردمی‌سازی فرآیند مدیریت در سواحل دریای خزر هدف محوری وزارت کشور است.

عزیززاده گرجی خاطرنشان کرد: با توجه به سفر میلیونی هموطنان به سواحل دریا در تابستان تدوین برنامه‌های فرهنگی دریا در دستور کار قرار گرفت و توزیع بسته‌های فرهنگی متنوع انجام شد که با هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تابستان امسال وضعیت مطلوبی را در سواحل استان شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه‌خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند.

عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریان‌های کششی باعث شده تا سواحل مازندران محل جان‌باختن برخی از علاقه‌مندان به شنا باشد که اغلب به هشدارها بی‌توجه هستند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح و بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های استان در اجرای طرح ساماندهی سواحل محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha