۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85494327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار هزار ناجی غریق در سواحل مازندرانی خزر

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85494327
استقرار هزار ناجی غریق در سواحل مازندرانی خزر

ساری-ایرنا- رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: با اجرای طرح ساماندهی سواحل دریای خزر، از هم اکنون هزار ناجی غریق در سواحل این دریا در مازندران مستقر شدند.

نقی کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت آبی، طرح ساماندهی سواحل دریای خزر از امروز دهم خرداد ماه در مازندران آغاز شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات ناجیان غریق در تابستان امسال گفت که این تعداد ناجی غریق در نقاط حادثه خیز تعیین شده در سواحل دریای مازندران به صورت کشیک صبح و عصر حضور دارند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: این تعداد ناجیان غریق که به صورت داوطلبانه پای کار آمده اند در نقاط حادثه خیز سواحل دریای خزر در محدوده استان مازندران حضور دارد تا ضمن هشدار به افراد برای پرهیز از شنا در مناطق ممنوعه به غریق های احتمالی نیز کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۵۰ نقطه حادثه خیز در سواحل دریا در مازندران شناسایی شده است، ‌ ادامه داد: براساس تصمیمات فعلی این تعداد ناجیان غریق تا پایان شهریورماه در سواحل دریا حضور دارند و خدماتدهی لازم به مسافران تابستانی و دیگر افراد را ارائه می کنند.

کریمیان گفت: از روز یکشنبه سیزدهم خرداد ماه پایش شناسایی نقاط پرخطر جدید در سواحل دریای خزر در مازندران انجام می شود و پیش بینی می شود این مناطق به ۷۰۰ نقطه افزایش یابد.

وی اظهار داشت:‌با توجه به پیش بینی افزایش نقاط پرخطر تعداد نیروهای نجات غریق مستقر در سواحل دریا به هزار و ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: بررسی های تاریخی نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد از مسافران و گردشگران با هدف استفاده از سواحل دریا به استان مازندران سفر می کنند، به همین دلیل خطر غرق شدن در خزر به دلایل مختلف از جمله بی احتیاطی و شرایط خاص دریا، تهدیدی جدی علیه شهروندان محسوب می شود.

وی افزود: خطر غرق شدن در دریای خزر به دلایل مختلف بی احتیاطی، نداشتن مهارت شنا، وجود مناطق شنا ممنوعه و ویژگی های خاص جزر و مد خزر، دغدغه جدی تمامی شهروندان ایران و مازندران شده است.

استقرار هزار ناجی غریق در سواحل مازندرانی خزر

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی ساحلی استان به شمار می روند که غالب اتفاقات مربوط به غرق شدن افراد در این مناطق رخ می دهد.

همه ساله با آغاز فصل تابستان و همچنین سفرهای تابستانه طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از خردادماه شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha