۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85591909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه مطبوعات ابهررود افتتاح شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۲۶
کد خبر: 85591909
نمایشگاه مطبوعات ابهررود افتتاح شد

زنجان - ایرنا -نخستین نمایشگاه مطبوعات ابهررود در فرهنگسرای نور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با حضور جمعی از مسوولان و اهالی قلم و رسانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در این مراسم، اهالی خبر و مطبوعات را نمایندگان افکار عمومی و دارای مسئولیت آگاهی بخشی و نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان دانست.

منصور علیمردانی افزود: معتقدیم جریان آزاد اطلاعات همراه با صداقت، سرعت و استفاده از روش های نوین در اطلاع رسانی بستر رشد و شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: حل مسائل و مشکلات جامعه رسانه‌ای از جمله بیمه خبرنگاران و هنرمندان را پیگیری می کنیم.

استان زنجان از دیرباز رسانه های متعدد و فضای رسانه‌ای زنده و پویایی داشته است ولی امروز بسیاری از این رسانه ها بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی با چالش‌ها و آسیب‌های جدی مواجه هستند.

ظهور رسانه های نو و مدرن و فضای مجازی شیوه های اطلاع رسانی را متحول و دگرگون کرده و ذائقه مردم را از شیوه های کلاسیک دریافت خبر به سبک های جدید و نوین سوق داده است.

از طرفی جای خالی تشکل صنفی موثر و کارآمد، اصحاب رسانه استان زنجان را در پیگیری مسائل صنفی خود در موضع ضعف و ناتوانی بیشتری قرار داده است و فعالان این عرصه جایی را برای پشتیبانی از خود ندارند.

در زمان حاضر ۸۶ رسانه دارای مجوز در استان زنجان فعالیت دارند و زنجان در شاخص تعداد رسانه ها، رتبه ۲۷ را در بین استان ها دارد.

یکی از مطالبات فعالان رسانه استان تشکیل خانه و تشکل صنفی قوی برای پیگیری مطالبات این حوزه است ولی خانه مطبوعات استان از پاییز سال گذشته در آستانه انتخابات اعضای هیات مدیره، گرفتار حاشیه هایی شده و دامنه این حاشیه تا زمان کنونی هم ادامه پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha