۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85583837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حاشیه‌های جشن خبرنگار در ابهر که پایانی ندارد/ماهی گیری شبکه‌های معاند از آب گل آلود

زنجان – ایرنا – برگزاری یک مراسم و جشن روز خبرنگار در شهرستان ابهر که با اهدای بسته لوازم بهداشتی همراه بود زمینه را برای سوء استفاده شبکه‌های معاند و ماهی گیری از این آب گل آلود فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین بار است که نام زنجان در ماه های اخیر در سطح رسانه های داخلی و خارجی بازتاب پیدا می کند، یکی مراسم استقبال دانش آموزان دختر یک مدرسه از شهردار زنجان در اردیبهشت ماه امسال با اهدای گل در مسیر حرکت او و دیگری هم مراسم جشن روز خبرنگار در ابهر طی هفته گذشته بود که خبر آن به سرعت از تریبون شبکه های ماهواره ای معاند شنیده شد.

این مراسم که شاید تعمدی در نحوه برگزاری آنها نبوده است ولی یک غفلت و ناآگاهی رسانه ای موجب شد تا هدف برگزاری مراسم زیر سوال برود و کل مراسم به خوراکی برای رسانه های معاند و ضد انقلاب تبدیل شود.

برگزاری مراسم به این شکل، فرصت را برای سوء استفاده شبکه های ماهواره‌ای و معاند و ماهی گیری از آب گل آلود فراهم کرد تا نماینده شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی که در هنگام اهدای بسته ها در تصاویر دیده می شود آماج انتقادها و تخریبها قرار گیرد.

اصل ماجرا چه بود؟

داستان از آنجا شروع شد که عکس های مربوط به مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان ابهر و خرمدره به مناسبت روز خبرنگار طی هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شد که در این مراسم با حضور منصور علیمردانی نماینده شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از افرادی به عنوان خبرنگار با اهدای بسته لوازم بهداشتی شامل (مایع ظرفشویی،‌ پودر لباسشویی و سه بسته دستمال توالت) تجلیل می شود.

این موضوع با انتشار در فضای مجازی با واکنش های منفی و انتقادی کاربران مواجه شد که با این هدایا شان خبرنگاران، شان نماینده مجلس و حتی خود افرادی که این هدایا به آنها اهدا می شود رعایت نشده است و باید مجریان این مراسم که ابتدا گمان می شد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یا نماینده حاضر در مراسم هستند پاسخگو باشند.

حاشیه‌های جشن خبرنگار در ابهر که پایانی ندارد/ماهی گیری شبکه‌های معاند از آب گل آلود

برگزاری این مراسم با هزینه شخصی ۱۲ میلیون تومانی

در ادامه فردی که خود را خبرنگار شهرستانهای ابهر و خرمدره و معاون رسانه ای بنیاد عدالت و کرامت کشوری معرفی می کند، در پاسخ به این انتقادها مطلبی در فضای مجازی منتشر کرد و گفت: این مراسم توسط او به عنوان معاون رسانه ای بنیاد عدالت و کرامت کشوری برنامه ریزی شده بود و هیچ ارتباطی به هیچ اداره فرهنگی نداشته و دکتر علیمردانی مهمان ویژه این نشست صمیمی بوده است.

این فرد نسبت به انتقادات برخی در خصوص هدیه این مراسم با انتشار یک پیام در یک گروه فضای مجازی استان زنجان در واکنش به منتقدان، آنها را حسود خواند و گفت: اینهایی که به این نوع تقدیر نقد وارد کردند خودشان نمی توانند یک کیک و آبمیوه به خبرنگاران بدهند؛ این افراد مریض هستند و باید درمان شوند.

وی گفت: برای این مراسم ۱۲۰ میلیون ریال از جیب شخصی هزینه کرده است و نه تنها از کار خود پشیمان نیست بلکه آن را در آینده نیز ادامه خواهد داد.

معذرت خواهی میزبان مراسم از مردم استان و کشور

وی در ادامه با گسترده شدن سیل انتقادات با انتشار پستی در فضای مجازی ضمن معذرت خواهی، نوشت: از مردم فهیم و بزرگ ایران به ویژه مردم ولایت مدار و فرهنگ دوست استان زنجان و شهرستانهای ابهر و خرمدره به خاطر حاشیه های ایجاد شده در فضای مجازی توسط چند نفر که کاملا مشخص است دنبال چه مواردی هستند، عذرخواهی می کنم.

مجری این برنامه افزوده است: با توجه به انتشار ملی و البته گزینشی خبر اهدای بسته محصولات بهداشتی به خبرنگاران اعلام می کنم با شهامت تمام مسئولیت برنامه را برعهده گرفته و اشتباه و کج سلیقگی خود را در اهدا بسته نامربوط به خبرنگاران می‌پذیرم و از این حیث از عموم اهالی رسانه و خبر که احساس می‌کنند روح و روانشان جریحه‌دار شده رسما عذرخواهی می‌کنم.

حاشیه‌های جشن خبرنگار در ابهر که پایانی ندارد/ماهی گیری شبکه‌های معاند از آب گل آلود

وی ادامه داده است: همچنین اعلام می‌کنم که علیمردانی نماینده مجلس- میهمان ویژه برنامه- از کم و کیف هدایای اهدایی کاملا بی‌خبر بوده و هیچ نقشی در تهیه و انتخاب هدایا نداشته و صرفا به خاطر احترام به جامعه فهیم خبرنگاران به دعوت بنده در جلسه حضور یافته است.

حاشیه سازی از نماینده مجلس به دلیل برآورده نشدن خواسته های شخصی

نماینده ابهر،خرمدره و سلطانیه نیز در پاسخ به خبرنگاری در خصوص حواشی این مراسم توضیح داد و گفت: تعدادی از خبرنگاران که عمدتا خبرنگاران یک نشریه شهرستان بودند در مراسمی خصوصی جمع بودند و با ما برای حضور در مراسم تماس گرفتند که به احترام خبرنگاران در آن مراسم حضور یافتیم.

منصور علیمردانی گفت: خبرنگاران صحبت‌هایی داشتند که بر حسب وظیفه، پای صحبت‌های آنها نشستیم و موقع رفتن از مراسم به‌واسطه درخواست بزرگواران در مراسم تقدیر حضور یافتیم و لوح‌ها و بسته‌ای از محصولات یکی از شرکت‌های منطقه بین خبرنگاران توزیع شد.

حاشیه‌های جشن خبرنگار در ابهر که پایانی ندارد/ماهی گیری شبکه‌های معاند از آب گل آلود

وی گفت: البته این جلسه، یک جلسه خصوصی بود و نه هدیه‌ای در کار بود و نه نماینده هیچ شهری منابعی دارد که از کسی تقدیر و تجلیل کند.

این نماینده اضافه کرد: اگر قرار باشد تجلیلی توسط نماینده‌ای انجام شود از کل اصناف و تمام مردم باید تجلیل کنیم، همه مردم پیش ما یکسان هستند و هیچ تبعیضی بین آنها قائل نیستیم و همه مردم و خبرنگارها عزیز ما هستند.

وی گفت: گاهی افرادی مغرض هستند و از ما خواسته‌های شخصی داشته‌اند که به خاطر غیرقانونی بودن خواسته‌شان و برآورده نکردن آن به این حواشی دامن زدند.

علیمردانی افزود: مهمترین نکته این است که بنده هیچ نقطه ضعف و مشکل رانتی، اقتصادی و فساد اخلاقی ندارم و برخی به دنبال تخریب هستند ولی مردم ما آنقدر آگاه هستند که سره را از ناسره تشخیص دهند.

برآیند:

اگرچه برگزاری جشن روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران امری نیک و اقدامی پسندیده است ولی باید دقت کرد که افرادی که تجلیل می شوند واقعا فعال در این حوزه باشند،‌ برگزاری این مراسم به نام یک شخص و فرد مصادره نشود،‌ شان این حرفه با هدایای مراسم از بین نرود، مراسم به گونه ای برگزار شود که زمینه سودجویی معاندان نظام و انقلاب را فراهم نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha