۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85592029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار رشته جدید به دانشگاه کوثر بجنورد افزوده شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبر: 85592029
چهار رشته جدید به دانشگاه کوثر بجنورد افزوده شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: چهار رشته جدید به رشته‌های آموزشی تنها دانشگاه دخترانه(تک جنستی) شرق کشور افزوده شد و اکنون ۳۰ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مرکز آموزش عالی دایر است.

محبوبه معین مقدسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه رشته فیزیوتراپی ورزشی، ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی و شیمی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی افزوده شد.

وی بر حمایت از دانش آموزان نخبه و با استعداد نیازمند تاکید کرد و افزود: این دانش آموزان برای آماده شدن به دانشگاه های از حمایت های مالی، مشاوره و آموزشی برخوردار خواهند شد.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد خاطرنشان کرد: این مرکز آموزش عالی در ۲ سال اخیر ۱۳ عضو هیات علمی جذب کرده است و اکنون ۶۷ عضو های علمی در این دانشگاه آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.

وی گفت: همچنین منتظر جذب ۱۰ عضو هیات علمی دیگر نیز هستیم که با اختصاص شماره استخدام به اعضای هیات علمی دانشگاه کوثر افزوده خواهد شد.

معین مقدسی با بیان اینکه سرانه تعداد دانشجو به اعضای هیات علمی هر ۲۵ نفر به یک نفر است گفت: اکنون بیش از ۲ هزار دانشجو در این مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند که باید تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه به ۸۰ نفر برسد که در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: این مرکز آموزش عالی برنامه های مختلفی از جمله ارایه آموزش کار آفرینی، ایجاد تورهای راهیان پیشرفت و آموزش مهارت افزایی دایر کرده است و همچنین در حوزه خانواده نیز برنامه های مختلفی برگزار می شود.

جذب دانشجویان بین المللی

وی بر جذب دانشجویان بین المللی در این مرکز آموزش عالی تاکید کرد و افزود: از کشورهای همسایه در این خصوص تقاضاهایی وجود دارد که با تکمیل زیر ساخت های آموزش دانشگاه می توانیم در این راستا نیز فعالیت داشته باشیم.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد تصریح کرد: اکنون با احتساب این مرکز اموزش عالی تعداد مراکز آموزش عالی تک جنسیتی کشور سه مرکز است که تقاضا از سوی خانواده ها برای تحصیل دختران در این دانشگاه ها وجود دارد.

معین مقدسی همچنین تصریح کرد: دانشگاه کوثر به عنوان اولین دانشگاه جامع ویژه خواهران در شمال شرق کشور و اولین دانشگاه ویژه خواهران پس از انقلاب اسلامی است که با نرخ رشد بالاتر از میانگین کشوری جزو دانشگاه های برتر از نظر تولید علم و فناوری در این منطقه است.

به گزارش ایرنا، حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

دانشگاه های دولتی، فنی و حرفه ای، پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، تک جنسیتی کوثر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین مراکز آموزش عالی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha