اداره کل فنی و حرفه‌ای و شورای حل اختلاف استان اردبیل تفاهم‌نامه امضا کردند

اردبیل- ایرنا- اداره کل فنی و حرفه ای و شورای حل اختلاف استان اردبیل به منظور گسترش آموزش‌های مهارتی و برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش تفاهم‌نامه همکاری آموزشی امضا کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص با برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی علمی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های دو طرف، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی و برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی و علمی را از مهم‌ترین محورهای این تفاهم نامه عنوان کرد.

رحیم یونسی همچنین با اشاره به نیاز به آموزش‌های مهارتی کارکنان دستگاه‌های دولتی و خانواده‌های آنها بیان کرد: همکاری در تدوین و تعیین ضوابط و اجرای دوره‌های آموزشی ورود به حرفه، همکاری در اشاعه و توسعه فرهنگ مهارت آموزی، همکاری متقابل طرفین در نیازسنجی، ارزیابی آموزشی و صدور گواهینامه‌های مربوط از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه امضا شده است.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای توسعه مهارت آموزی در بین جوانان پراستعداد و تحصیل کرده تاکید کرد و گفت: جوانان باید بدانند که اشتغال مهارت محور، معیشت پر برکت‌تری را برای این افراد به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: همکاری متقابلی بین دادگستری کل و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل برقرار است و نمونه آن را می‌توان در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها مشاهده کرد و با این اقدام، زمینه‌ای فراهم می شود که مددجویان زندان ها پس از آزادی با مهارت‌هایی که آموزش دیده‌اند برای تامین معیشت خود اقدام کنند و از بازگشت مجدد آنها به چرخه جرم جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: اعضای هیات‌های صلح نیز در مجموعه‌های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل متشکل از اداره حراست، دفتر حقوقی و بازرسان ماده ۹۱ این اداره کل، فعال هستند که در راستای پیشگیری از اختلافات و ایجاد صلح و سازش در زمان بروز اختلافات اقدام می‌کنند.

رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: امروز با طیفی از نوجوانان و جوانان پرتلاش، با استعداد و تحصیل کرده رو به رو هستیم که در حوزه مهارتی آموزش چندانی را در مدارس و دانشگاه ها ندیده‌اند و از این رو اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند حلقه وصل بین تحصیلات و مهارت جوانان و تبدیل علم آنها به اشتغال و تولید ود.

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت و توان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال پایدار در استان اردبیل افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شورای حل اختلاف استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل می‌توانند با هم‌افزایی، همگام با برنامه‌های توسعه استان و کشور گام موثری در توسعه اشتغال و مهارت استان بردارند.

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه برای اجرا در مدت ۲ سال آینده در ۶ ماده، ۲۲ بند، یک تبصره و در ۲ نسخه تهیه و تنظیم شده و به امضای مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha