پنتاگون بر همکاری امنیتی با ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد

تهران– ایرنا– سخنگوی پنتاگون در پی انتشار تصاویری از پرتابگر متحرک جدید و عظیم موشکی توسط کره شمالی، بر همکاری نزدیک امنیتی با متحدان خاور دور خود تاکید ورزید.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر افزود: پس از آنکه کره شمالی طی روزهای اخیر تصاویری از پرتابگر متحرک موشکی را منتشر کرد، پت رایدر (Pat Ryder) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (روز دوشنبه به وقت محلی) در یک نشست خبری تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا به همکاری نزدیک با متحدان خود برای اطمینان از امنیت منطقه ای، پایبند و متعهد است.

یونهاپ گزارش داد: «خبرگزاری مرکز کره» (NKCN) (خبرگزاری رسمی کره شمالی) روز یکشنبه تصاویری از یک خودروی جدید پرتابگر موشکی ۱۲ محوری (۲۴ چرخ) منتشر کرد و این گمانه زنی را موجب شد که این کشور قرار است از این خودرو برای پرتاب موشک بالستیک جدید استفاده کند.

پنتاگون بر همکاری امنیتی با ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد

سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: برای کره شمالی چندان غیر معمول نیست که از اخبار رسانه ای و تصاویر، (پیامی) به جهان مخابره کند؛ از نظر آمریکا، بار دیگر، تمرکز ما بر همکاری با متحدان و شرکای منطقه‌ای خود شامل «جمهوری کره» (کره جنوبی) و ژاپن بر حفظ امنیت و ثبات منطقه ای و بازدارندگی از حمله احتمالی، خواهد بود.

این گزارش می افزاید: برای نخستین بار است که کره شمالی تصاویری از خودروی پرتابگر موشکی ۱۲ محوری خود منتشر می کند. بزرگترین خودروی پرتابگری که کره شمالی تاکنون آنرا به نمایش گذشته، خودروهای پرتابگر موشکی ۱۱ محوری دارای ۲۲ چرخ بوده است. برخی از ناظران می‌گویند، احتمالا کره شمالی در تلاش برای تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و یا دیگر موشک‌هایی که توانایی حمل کلاهک‌های جنگی قدرتمندی دارند به دنبال یک پرتابگر متحرک بزرگتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha