سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش شیلات، ضرورت توسعه پایدار گلستان است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: شیلات یکی از ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این استان است که نقش‌آفرینی این بخش در روند توسعه پایدار به سرمایه‌گذاری بیشتر در زنجیره ارزش آبزیان احتیاج دارد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز فرآوری میگو در ناحیه صنعتی گمیشان، اظهار کرد: در ایجاد زنجیره ارزش افزوده بخش شیلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش تولید خوراک آبزیان، توسعه مراکز فرآوری میگو و سایر آبزیان، پرورش پست لارو و لارو میگو، پرورش زالو و جلبک، پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی و پرورش ماهی در قفس در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تلاش برای حل مشکلات مرکز فراوری میگوی گمیشان اشاره کرد و افزود: مشکل کم‌آبی این ناحیه صنعتی با حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در آینده نزدیک حل می‌شود.

سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش شیلات، ضرورت توسعه پایدار گلستان است

استاندار گلستان در خصوص صادرات مستقیم میگو از این استان به روسیه افزود: مکاتبه با امور اقتصادی وزارت امورخارجه انجام خواهد شد تا مشکل صادرات مستقیم این محصول به روسیه برطرف شود.

صادرات مستقیم میگو از گلستان به روسیه نیاز به دریافت کد رجیستری از کشور مقصد دارد.

وی تاکید کرد: دامپزشکی گلستان هم روند حل صادرات مسقیم میگوی تولیدی استان به روسیه را با جدیت پیگیری کند.

استاندار گلستان در آیین برداشت رسمی میگوی پرورشی از سایت چهار هزار هکتاری گمیشان شرکت کرد.

مسوولان شیلات گلستان پیش‌بینی می‌کنند امسال نزدیک به چهار هزار تن میگو از مجتمع پرورش گمیشان برداشت و روانه بازار داخلی و خارجی شود.

گمیشان در شمال غرب استان گلستان و در جوار ساحل خزر قرار دارد و از مناطق بسیار مستعد توسعه پرورش میگو با بهره‌گیری از آب خزر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha