۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85592632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد قابل قبول مناسب‌سازی ادارات دولتی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: گزارش وضعیت دستگاه‌های دولتی در زمینه مناسب‌سازی رضایت بخش است و عمده دستگاه‌های اجرایی ساختمان‌های خود را مناسب‌سازی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان افزود: مناسب‌سازی محیط ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی ویژه معلولان، سالخوردگان و جانبازان در استان رشد قابل قبولی دارد.

وی اظهار کرد: تکلیف قانونی تمامی دستگاه‌های دولتی است که ساختمان‌های اداری و اماکن مورد بهره برداری خود را برای معلولان، سالخوردگان و جانبازان مناسب‌سازی کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره کل بهزیستی پیگیر این است که مناسب‌سازی در محیط شهری به ویژه ادارات به صد درصد برسد.

وی از اجرای طرح هر شهر یک بانک استاندارد ویژه معلولان در آینده نزدیک در استان خبر داد و افزود: هر شهرداری موظف است حداقل یک پارک در شهر را ویژه معلولان مناسب‌سازی کند که این طرح در حال اجرا و پیگیری است.

عباس زاده با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر عمومی در سطح شهر برای شهرداری‌ها یک قانون و الزام است گفت: درخصوص سایر نقاط و تاسیس بناهای جدید نیز مناسب‌سازی در پایان کار ساختمان در نظر گرفته شده و هیچ ساختمان جدیدی بدون رعایت قوانین مناسب‌سازی، پایان کار نمی‌گیرد.

رشد قابل قبول مناسب‌ سازی ادارات دولتی در خراسان جنوبی

وی اظهار کرد: تاکید ما بر مناسب‌سازی مکان‌هایی است که از قبل ساخته شده و مناسب‌سازی نشده اند لذا برای پروژه‌های جدید دغدغه نداریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مناسب‌سازی ویژه معلولان در اماکن عمومی و معابر همچنین در منازل و خودروهای سواری معلولان از سوی بهزیستی دنبال می‌شود و به جامعه تحت پوشش کمک‌های بلاعوض نیز ارائه می‌شود.

حسن شرفی افزود: دستگاه‌های دولتی نیز در زمینه مناسب‌سازی رشد قابل قبولی در ۲ سال گذشته داشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی هر سال در زمینه مناسب‌سازی ارزیابی می‌شوند و یکی از مؤلفه‌های امتیازدهی به ادارات در جشنواره شهید رجایی به حساب می‌آید.

وی همچنین از مناسب‌سازی صد درصدی راه آهن و فرودگاه‌های استان خبر داد.

بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان، تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی به بالای ۹۰ درصد مناسب‌سازی محیط کاری خود رسیده‌اند.

بنا به مصوبه این ستاد، مناسب‌سازی اماکن پر مصرف و پر رجوع معلولان مثل مدارس استثنایی، مراکز درمانی، مطب پزشکان، داروخانه‌ها، پارک‌ها و معابر عمومی نیز باید مورد توجه ویژه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha