مراکز خطرساز پدافندی در خراسان جنوبی شناسایی می‌شوند

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس ابلاغ دستورالعملی در خصوص امن سازی و انتقال مراکز خطرساز در شهرها و روستاها توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور، تمامی مراکز خطرساز پدافندی در شهرها و روستاهای استان شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: اجرای دستورالعمل ابلاغی نیازمند اعتبارات کلان و زمان‌بر است که اگر اجرایی شود کار بسیار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه یکسری اقدامات و پیش نیازها را باید متولیان براساس دستورالعمل ابلاغی در دستور کار قرار دهند و نیازمند اعتبار خاصی نیست گفت: شناسایی اماکن پرخطر در دستور کار متولیان قرار گیرد و جزو مصوبات این جلسه باشد همچنین سطح بندی خطرسازی انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اماکن خطرساز شهری و روستایی به تفکیک مشخص شود تا آمار دقیقی از آنها داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم اتصال ۳۰ درصد نانوایی‌های استان به مشعل دوگانه سوز گفت: ۲ سال قبل با افت شدید گاز در استان مواجه شدیم و باید با دوگانه سوز کردن نانوایی‌ها پیش بینی لازم را در بحران‌ها از الان داشته باشیم.

طالبی تاکید کرد: در نظارت‌ها راستی آزمایی به صورت میدانی انجام شود که فقط ارائه آمار نباشد و در واقعیت هم عملیات دوگانه سوزی نانوایی‌ها انجام شود.

وی افزود: برخی شهرستان‌ها در زمینه دوگانه سوز کردن نانوایی پیشرو و برخی مناطق از برنامه عقب هستند که باید تا ۱۵ مهرماه در تمامی شهرستان‌ها ۳۰ درصد نانوایی‌ها به مشعل دوگانه تجهیز شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: به صورت کشوری ابلاغ شده که ۳۰ درصد نانوایی به مشعل دوگانه مجهز شوند اما به دلیل اینکه خراسان جنوبی در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد باید در استان به ۵۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها نباید موضوع پدافند غیرعامل را سطحی ببینند، بیان کرد: لازم است دوره‌های آموزشی ابلاغی به دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

طالبی با تاکید به ضرورت نظارت بر ساخت مینی پالایشگاه‌های در استان و اینکه مسائل پدافندی رعایت شود گفت: باید اخطارهای لازم پدافندی و امنیتی به متولیان ابلاغ شود تا اجرایی کنند.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که باید در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی و انجام دهیم تا آسیب پذیری ما به حداقل برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که با یک مشکل مواجه نشویم ارزش و اهمیت اقدامات بازدارنده آن مشکل را متوجه نخواهیم شد، به عنوان مثال آتش سوزی مینی پالایشگاه بیرجند در سال گذشته خسارت هنگفتی به سرمایه گذار و استان وارد کرد که اگر ملاحظات مختلف ایمنی را رعایت می‌کرد چنین حادثه تلخی روی نمی‌داد.

وی عنوان کرد: در زمان ساخت سایت اداری مسائل پدافندی رعایت نشده و کل ادارات در یک منطقه قرار دارند که در صورت مشکل خاصی امنیتی و پدافندی شاید مجموعه در لحظه مختل شود و باید به رعایت اصول پدافندی توجه ویژه‌ای می‌شد.

طالبی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه و ابلاغ برنامه‌های پیشنهادی برای کمیته‌ها بیان کرد: کمیته‌ها تا ۲۶ مهر برنامه پیشنهادی هفته پدافند غیرعامل در حوزه خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌ها سعی کنند برنامه‌های اثرگذار را پیش‌بینی کنند گفت: فرمانداران نیز شورای پدافند غیرعامل را در شهرستان‌ها تشکیل دهند و برنامه‌ریزی لازم را برای هفته پدافند غیرعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha