ارائه خدمت به یک میلیون مجروح جبهه مقاومت و دفاع مقدس

کرمان - ایرنا - مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کشور با بیان اینکه بهداری جهان اسلام در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت کار بزرگی انجام داد گفت: ما با حداقل ها، رکورد انتقال مصدومان را شکستیم و به یک میلیون مجروح و مصدوم را خدمات دادیم.

به گزارش ایرنا، نصرالله فتحیان عصر سه شنبه در نخستین یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت استان کرمان با عنوان سرو سرخ افزود: هزاران پست امداد، صدها اورژانس عملیاتی، دهها بیمارستان صحرایی و پنج دوره آموزشی را در جبهه‌های جنوب، غرب و شمال غرب به کار گرفتیم.

وی اظهار داشت: بیش از یکصد اورژانس و بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی امدادگر، پزشک، جراح و تکنسین فقط لشکر ثارالله در دفاع مقدس به کار گرفته و حاج قاسم در این لشکر هیچ گاه با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه نبود.

مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کشور عنوان کرد: در جبهه مقاومت غوغایی بین پرستاران، امدادگران و پزشکان برای اعزام شدن به این جبهه برقرار بود و حاج قاسم می گفت«جمهوری اسلامی حرم است که اگر این حرم بماند، همه حرم ها می مانند» و در این شرایط همه مردم برای حضور در جبهه های نبرد سر از پا نمی شناختند.

شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر در رکاب شهید سلیمانی

وی گفت: اگر به ابتدای انقلاب برگردیم جوانان استان کرمان به فرمان امام دور حاج قاسم سلیمانی جمع شدند و در ابتدا یک گروهان تشکیل دادند و آن گروهان به عنوانی برای مقاومت مردم کرمان، گردان، تیپ و لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد.

فتحیان بیان کرد: لشکر ۴۱ ثارالله در ۲۰ عملیات بزرگ و سرنوشت ساز دفاع مقدس شرکت کرد و خط شکن ترین سپاه اسلام با ۱۵۰ هزار نفر از جوانان ابتدای انقلاب بود که از آغاز دور شهید سلیمانی جمع شده بودند و سرمایه ای بزرگ را برای استان جمع کردند که از این افراد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرزند واقعی ملت ایران بود که دفاعی جانانه از کشور و ملت کرد، گفت: همچنین ۲ هزار نفر از سیستان بلوچستان و یکهزار و ۵۰۰ نفر از هرمزگان در رکاب این شهید به شهادت رسیدند.

مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کشور تاکید کرد: ۱۰ هزار نفر فدایی امام خمینی (ره)، اسلام و قرآن در دوران دفاع مقدس در رکاب سپهبد شهید سلیمانی به شهادت رسیدند، این شهید پس از جنگ نیز فرمانده نیروی قدس شد و کرمان به پایگاه با عظمت مقاومت تبدیل شد.

مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کشور تصریح کرد: بخش بزرگی از شهدای جبهه مقاومت از لشکر ۴۱ ثارالله بودند که به شهدای کرمان و ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر کشور و ۱۱۹ شهید امدادگر استان کرمان احترام می گذاریم.

ایران جزو پنج جمعیت هلال احمر برتر جهان قرار گرفت

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر اکنون سرمایه اجتماعی بزرگی به دست آورده و شهدا یکی از سرمایه های دنیا و آخرتِ این جمعیت هستند.

فتحیان یادآور شد: شهدا در کشور با نام هلال احمر پیوند خوردند تا به امروز بیش از ۱۱ کنگره استانی در این جمعیت برگزار شده و امروز غوغایی در سراسر کشور برپا است.

مدیر موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت کشور با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر امروز قابل قیاس با گذشته نیست، افزود: حضور در میدان تمامی سختی ها، توسعه فعالیت های داوطلبانه، نیروهای داوطلبی و بسیجی هلال احمر فوق العاده است و در این زمینه کار فوق العاده ای در توسعه فعالیت‌های داوطلبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل و ترابری امدادونجات هلال احمر از ابتدای انقلاب بی‌نظیر بوده و هلال احمر ارتباطات بین المللی بسیار گسترده‌ای دارد و جزو پنج جمعیت هلال احمر برتر جهان قرار گرفته است.

خانم رزمنده میر تاج الدینی امدادگر دوران دفاع مقدس گفت: من اهل رابر زادگاه شهید سلیمانی هستم و ۶ نفر اعضای یک خانواده اهل جبهه های طولانی بودیم در آن زمان به سپاه رفتم و خواستار و پیگیر حضورم در جبهه شدم به اهواز اعزام و عضو هلال احمر شدم و زمان فتح خرمشهر در بیمارستان شماره یک جندی شاپور تقسیم شدم.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: ما مثل مادر و فرزند بسیار صمیمی بودیم. با نیست پاک و تمامی توان در این مسیر خدمات رسانی کردم.

همچنین در این آیین از خانواده شهدای امدادگر چ رزمندگان هلال احمر قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha