امام جمعه کرمان: شهدا عصاره توده‌های ملت هستند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: شهدا هشت سال دفاع مقدس عصاره ای از ایثار و فداکاری توده های مردم و ملت ما هستند، آنان اهل تقوا بوده و کار را برای خدا انجام دادند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی عصر سه شنبه در یادواره ۱۱۹ شهید امدادگر استان کرمان با عنوان سرو سرخ افزود: شهدا در سه محور مهم برتر و بالاتر هستند و ارجحیت دارند.

وی اظهار داشت: نخستین معیار زمان شناسی، دشمن شناسی و جریان شناسی آنان است،‌ شهدا موقعیت ها را خوب می شناسند و خود را با بصیرت هرچه تمامتر و در زمان نیاز عرضه کرده و در این مسیر فداکاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: قرآن می فرماید که شهدا تفاوت جدی با سایر افراد جامعه دارند؛ شهدا خالص و مخلص هستند و تلاش می کنند که همه حرکت های خود در زندگی را برای خدا انجام دهند و محور حرکت آنان تقوایی الهی است.

وی گفت: شهدا در روزهای سخت مرد میدان هستند، جان فشانی می کنند و به زندگی آرام و بدون استرس خود پشت پا می زنند و خود را به عمق حادثه و سختی می برند لذا به فرموده قرآن کریم، آنان که اهل جهاد هستند با سایر افراد (بیگانگان با جهاد) مساوی نیستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سه معیار بالاتر بودن انسان، به‌صورت تمام و کمال در بین رزمندگان، شهدا و امامان ما پررنگ است تصریح کرد: شهدا می توانند به صورت تمام و کمان الگوی این نسل و نسل های آینده باشند.

وی ادامه داد: شهدای زنده فراوانی در میان ما وجود دارند که طی دوران دفاع مقدس در همه معیارها درخشیدند مصلحت الهی بر این بود که عده ای از آنان در میان باشند تا ما آنان را درک کنیم و جوانان ما به آنان اقتدا کنند و این افراد همان ارج و قرب شهدا را دارند.

همچنین در حاشیه این آیین نمایشگاه عکس و خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار و سرود برکت توسط گروه دختران ترنم در این آیین رونمایی شد.

استان کرمان ۲ شهید در حادثه تروریستی گلزار شهدای شهر کرمان تقدیم کرد و مجموع شهدای این جمعیت هلال احمر استان ۱۱۹ نفر است که این یادواره با حضور خانواده شهدا برگزار و از آنان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha