ظرفیت‌سازی چهارمحال و بختیاری برای مسافران روزهای پایانی تابستان

شهرکرد- ایرنا- روزهای پایانی شهریورماه به طور معمول موج آخر گردشگری تابستانی است که هم هوا خنک‌تر است و جاده‌ها خلوت‌تر ، به همین دلیل برخی از استانها از جمله چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از گردشگران خود آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا، روزهای آخر تابستان هر سال چهارمحال و بختیاری پذیرایی گردشگران از استان‌های مختلف است که گاهی این گردشگران رویکرد اقتصادی دارند و گاهی رویکرد اجتماعی، حتی برخی از روزها هتل‌ها و اقامت‌های گردشگری ظرفیت خالی ندارند.

هر چند برخی از کارشناسان، برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌ها از سوی گردشگران را نمی‌پسندند اما گردشگران می‌گویند به دلیل گرانی شب اقامتی هتل ها ترجیح می دهند در این چادرها اسکان شبانه داشته باشند.

برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی یا فروشگاه‌های سوغات محلی از جمله ظرفیت سازی برای استقبال از گردشگران روزهای پایانی تابستان است.

ظرفیت‌سازی چهارمحال و بختیاری برای مسافران روزهای پایانی تابستان

دومین جشنواره ملی اقوام ایران زمین در استان

فرماندار فارسان نیز در این نشست گفت: دومین جشنواره اقوام ایران زمین در این شهرستان از ۲۳ شهریور به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

سید هادی صالحی افزود: این برنامه در سه بخش نمایشگاهی، جشن و برنامه‌های تولیدی اجرا می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف در برگزاری شایسته و مطلوب این برنامه کمک کنند.

وی تصریح کرد: در نمایشگاهی مرتبط با این همایش ۱۳۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان‌های مختلف به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

فرماندار فارسان یادآور شد: از ۲۴ شهریور به مدت یک هفته شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت ۲ سال جشن‌های هفته وحدت در شهرستان برگزار می‌شود.

ظرفیت‌سازی چهارمحال و بختیاری برای مسافران روزهای پایانی تابستان

زیرساخت‌های گردشگری آماده شد

رییس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران در پایان تابستان جاری آماده شده است.

جواد عبداللهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۱۷۴ واحد تأسیسات گردشگری با ظرفیت یک‌هزار و ۲۲۵ اتاق، سه هزار و ۷۷۸ تخت و ۷۹۸ سوئیت دارد.

وی افزود: تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری شامل ۱۴ هتل، ۶ هتل‌آپارتمان، چهار مهمان‌پذیر، ۸۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳۵ خانه مسافر، ۹ سفره‌خانه سنتی، چهار مجتمع گردشگری، چهار مرکز تفریحی و سرگرمی، هشت اردوگاه و محوطه گردشگری، پنج واحد پذیرایی منفرد بین‌راهی و یک محیط گردشگری روستایی و عشایری است.

عبداللهی تصریح کرد: از مجموع تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری ۶۰ واحد بدون ستاره، ۱۷ واحد یک ستاره، ۱۰ واحد دوستاره، ۸۵ واحد سه‌ستاره و ۲ واحد چهار ستاره است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۴۸۰ نیروی انسانی در تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت فعالیت دارد.

چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۴۱۶ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۰۱ نفر برابر ۸۸.۲۵ درصد بانوان و ۲ هزار و ۵۱۵ نفر برابر ۱۱.۷۵ درصد آقایان هستند که در ۹۰ رشته فعالیت می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha